Fluviul Dunărea ca frontieră între Bulgaria și România nu face parte din Acordul Schengen. Aceasta înseamnă că nu se vor diminua controalele la frontieră, iar cozile de tiruri, lungi de câțiva kilometri, dintre cele două părți ale Podului Ruse – Giurgiu, vor continua, transmite publicația bulgară Focus, citată de Rador.
De asemenea, se va acumula nemulțumirea celor care așteaptă să traverseze granița. Bulgaria și România intră în Schengen cu frontierele aeriene și maritime, însă nu și cu cele fluviale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană a concluzionat că punctele de frontieră peste Dunăre sunt considerate granițe terestre, iar acestea nu este incluse în acordul privind libera circulație a cetățenilor. Vineri, în zona punctului de frontieră Ruse-Giurgiu, s-a format o coloană de douăzeci de tiruri.
Odată cu construirea unei parcări tampon, problema a fost parțial rezolvată – tirurile nu mai blochează traficul pe bulevardele Bulgaria și Tutrakan din Ruse. Cu toate acestea, orele de așteptare și nemulțumirea șoferilor continuă.
Taximetriști din Ruse, care transportă adesea pasageri la aeroportul din București, au comentat decizia admiterii parțiale în Schengen drept discriminatorie. Nici românii nu sunt mulțumiți de integrarea parțială în spațiul european de liberă circulație. În ultimele 24 de ore, peste 3.400 de camioane și 2.400 de autoturisme și autocare au traversat Podul Ruse-Giurgiu, în ambele sensuri, majoritatea așteptând ore întregi. Și nimic nu se va schimba pentru aceștia, nici după intrarea parțială în Schengen a celor două țări.