Retailerul german Lidl a inaugurat un centru de excelență IT în Bulgaria, similar cu cel pe care compania l-a deschis recent în România.
Soluțiile dezvoltate de specialiștii IT de la Sofia și București vor fi utilizate de angajații Lidl din întreaga lume. Cele două hub-uri vor funcționa sub umbrele Lidl Digital, divizia de comerț electronic a Lidl.
Centrul IT din capitala Bulgariei are deocamdată 25 de angajați, dar va crea peste 100 de noi locuri de muncă.
Hub-ul din Bulgaria este al patrulea pentru companie, care mai deține astfel de centre în România, Spania și Germania.
CITEȘTE ȘI Eurostat: România a avut cea mai mare scădere lunară a comerțului cu amănuntul din UEReprezentanții Lidl afirmă că au luat în calcul și alte țări europene pentru noul centru informatic, dar au ales Bulgaria datorită programatorilor extrem de calificați și sectorului IT dinamic din această țară.
Lidl și Lidl Digital fac parte din grupul Schwarz cu sediul în Neckarsulm, Germania și este una dintre primele companii europene care a intrat pe piața de discount online. În România, Schwarz deține și rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.
Retailerul a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
Și pe piața din Bulgaria retailerul a pătruns tot în anul 2010.