Constructorul auto rus Avtovaz, o subsidiară a grupului Renault-Nissan, și-a trimis angajații într-un concediu plătit timp de trei săptămâni, din cauza lipsei de componente importate, ca urmare a sancțiunilor occidentale introduse după invazia Ucrainei, transmite AFP.
Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, a fost nevoit să înceteze activitatea la două din uzinele sale, scrie Agerpres.
Concediile de vară, care erau prevăzute a fi efectuate în perioada 25 iulie-14 august, au fost devansate începând cu 4 aprilie, a comunicat producătorul auto agențiilor de presă rusești. Avtovaz are mai multe zeci de mii de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul auto a precizat că trimiterea angajaților în concediu va permite companiei "să acumuleze componentele necesare pentru a asigura o funcționare mai stabilă, începând cu data de 25 aprilie, a uzinelor de la Togliatti și Izhevsk", care au oprit activitatea la începutul lunii martie.
Pe lângă prăbușirea rublei, care ar urma să afecteze posibilitatea rușilor de a achiziționa automobile importate, numeroși constructori auto și-au anunțat încetarea producției și/sau a vânzărilor de automobile și componente în Rusia.
Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, are o expunere deosebită pe Rusia. Renault deține un pachet de 68% din acțiunile Avtovaz, producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică. În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piață comparativ cu alți mari producători auto internaționali. Renault controlează aproximativ 30% din piața auto din Rusia și aproape 40.000 de angajați în această țară.
Celălalt acționar de la AvtoVaz este Rostec State Corp., un conglomerat din sectorul de apărare deținut de statul rus și condus de Sergey Chemezov, un aliat al lui Vladimir Putin și o persoană care este pe lista celor sancționați de SUA.