Companiile aeriene din Rusia se confruntă cu o criză tot mai gravă, deoarece sancțiunile blochează întreținerea aeronavelor. Numărul incidentelor aviatice din Rusia a crescut

VECINI   
Companiile aeriene din Rusia se confruntă cu o criză tot mai gravă, deoarece sancțiunile blochează întreținerea aeronavelor. Numărul incidentelor aviatice din Rusia a crescut

Sectorul aviației civile din Rusia se confruntă cu o criză gravă, deoarece sancțiunile occidentale blochează accesul la piese de schimb și servicii de întreținere esențiale. În acest context, numărul incidentelor aviatice din Rusia a crescut, fiind dublu în perioada 1 decembrie - 20 ianuarie față de lunile anterioare, transmite Kiev Independent.

Având în vedere că tot mai multe aeronave suferă defecțiuni mecanice, companiile aeriene rusești recurg la contrabanda cu componente din SUA și Europa pentru a-și menține flotele în aer, potrivit Radio Europa Liberă.

Urmărește-ne și pe Google News
Tranzacție parțială: Porsche a cumpărat divizia de baterii litiu-ion de la Varta. Investiția în Varta AG a rămas în așteptare CITEȘTE ȘI Tranzacție parțială: Porsche a cumpărat divizia de baterii litiu-ion de la Varta. Investiția în Varta AG a rămas în așteptare

Experții avertizează că, fără o aprovizionare constantă cu piese certificate, avioanele comerciale rusești vor deveni în curând nesigure pentru zbor, scrie News.ro.

Din decembrie 2024, numărul incidentelor aviatice din Rusia a crescut. Între 1 decembrie și 20 ianuarie, avioanele rusești s-au confruntat cu 11 defecțiuni ale motoarelor - mai mult decât dublul numărului din cele două luni anterioare.

Un număr tot mai mare de zboruri au fost nevoite să efectueze aterizări de urgență, defecțiunile la motoare și la trenul de aterizare devenind o rutină. Multe dintre aceste incidente implică avioane Boeing și Airbus, care reprezintă două treimi din flota comercială a Rusiei.

Sancțiunile au făcut aproape imposibilă întreținerea corespunzătoare, lăsând companiile aeriene cu puține opțiuni. Transportatorii ruși pot, fie să rețină la sol aeronavele care necesită inspecții de siguranță esențiale, fie să își asume riscul de a zbura fără o întreținere corespunzătoare, fie să contrabandeze piese din Occident prin țări terțe.

Autoritățile americane au luat măsuri drastice împotriva acestor lanțuri de aprovizionare ilegale, arestând persoane implicate în scheme de contrabandă. Cel mai recent caz, anunțat de Departamentul de Justiție al SUA la 13 februarie, a implicat trei angajați ai Flighttime Enterprises, o filială din Ohio a unui furnizor rus de componente pentru aeronave. Aceștia au fost acuzați că au exportat ilegal în Rusia componente de aviație în valoare de 2 milioane de dolari.

Rusia a încercat să își dezvolte propriile avioane interne, însă chiar și nava sa amiral Sukhoi Superjet se bazează în mare măsură pe componente occidentale.

Tranzacție finalizată - Românii cumpără din nou în străinătate. Aquila preia una dintre cele mai importante companii din Ungaria CITEȘTE ȘI Tranzacție finalizată - Românii cumpără din nou în străinătate. Aquila preia una dintre cele mai importante companii din Ungaria

Guvernul are planuri ambițioase de a produce peste 1.000 de aeronave până în 2030, inclusiv modelul MC-21, dar experții spun că producția în masă este cu ani în urmă. Producătorii ruși nu dispun de tehnologia necesară pentru a înlocui componentele-cheie fabricate în Occident, în special în ceea ce privește motoarele și avionica.

Confruntată cu o criză tot mai gravă, Moscova caută ajutorul Chinei.

Beijingul își dezvoltă propriile motoare de avioane și ar putea furniza în cele din urmă alternative Rusiei. Cu toate acestea, experții cred că un înlocuitor fiabil pentru tehnologia aviatică occidentală nu va fi disponibil până cel puțin în 2029. Până atunci, companiile aeriene rusești vor trebui să continue să opereze avioane învechite cu întreținere limitată - ceea ce va ridica probleme serioase de siguranță pentru pasagerii care zboară în țară.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
avioane
reparatii