O sută de panouri publicitate cu portrete ale unor diverse persoane, cu numele acestora și inscripția "Mi-e rușine cu premierul meu" au apărut pe străzile din Cehia. Este vorba de o inițiativă publicitară prin care este criticat premierul Andrej Babis, pentru implicarea sa în câteva afaceri controversate.
Babis, în vârstă de 64 de ani, a respins aceste acuzații și a denunțat o "campanie de defăimare", potrivit AFP.
El a fost pus sub acuzare într-un caz de deturnare de fonduri europene, datând din perioada 2007-2008. Detractorii lui îi reproșează și conflicte de interese, dar și presupusa colaborare cu poliția secretă comunistă StB înainte de 1989, scrie News.ro.

"Nivelul de rușine cauzat de premier este atât de ridicat încât necesită o reacție", a declarat Jaroslav Polacek, proprietarul agenției de publicitate PRodukujeme, organizatoare a campaniei.
Orice persoană care îl critică pe Babis se poate fotografia și apoi poate apărea pe un mare panou publicitar în schimbul sumei de 175 de euro.
Este o campanie similară cu cea lansată în 2005 contra premierului social-democrat Stanislav Gross (1969-2015), care se confrunta atunci cu dezvăuiri privind originea îndoielnică abanilor prin care și-a cumpărat apartamentul.
Polacek a condus mult timp campanii electorale ale partidului de dreapta TOP 09, foarte critic la adresa lui Babis.
În ciuda controverselor, partidul lui Babis a câștigat alegerile legislative din 2017 cu 29,64% din voturi și sondajele continuă să-l dea favorit cu 30 la sută din intențiile de vot.
Premierul i-a invitat pe toți participanții la această campanie la o cafea, pentru a-i convinge că nu au de ce să le fie rușine și că "reprezintă bine Cehia în lumea întreagă".
El a fost refuzat.