Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, care a suspendat o parte din producție din cauza sancțiunilor și a lipsei de componente, oferă muncitorilor de la fabrica din Izevsk o plată unică de circa 3.000 de dolari pentru plecări voluntare din companiei, transmite Reuters.
Compania a reluat producția unora dintre modelele populare Lada la fabrica sa principală din Togliatti în iunie, după ce a oprit parțial producția în primăvară din cauza penuriei de piese electronice cauzată de sancțiuni, scrie News.ro.
Compania, al cărei acționar de lungă durată, producătorul francez de automobile Renault, și-a vândut pachetul de acțiuni unui investitor rus în luna mai, nu a reușit să relanseze producția modelului Lada Vesta și a trimis 3.200 de angajați de la fabrica sa din Izevsk din centrul Rusiei în concediu plătit, în martie.
Compania a cerut personalului de la șantierul din Izevsk, un oraș cu aproximativ 645.000 de locuitori, situat la aproximativ 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să își găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei, fie să demisioneze prin acord comun.
Celor care demisionează li se va oferi o plată unică în valoare de aproximativ cinci până la șapte ori salariul mediu lunar, sau de aproximativ 12 ori salaridolari).
”Avtovaz subliniază că nu intenționează să efectueze disponibilizări în masă, iar măsurile de sprijin propuse pentru echipă sunt pur voluntare pentru fiecare angajat”, se arată într-un comunicat al companiei.
Industria auto din Rusia, dependentă în mare măsură de componente și echipamente din străinătate, a fost lovită de un deficit global de semiconductori și, cel mai recent, de exodul producătorilor internaționali din cauza conflictului din Ucraina.
Întrucât multe fabrici de asamblare de mașini sunt situate în afara Moscovei, în orașe mai mici, producătorii de mașini ruși au preferat să nu reducă locurile de muncă, ci mai degrabă să mențină personalul în concediu plătit sau cu ore reduse și ca rezultat salarii mai mici.