Mai multe erori de pilotare sunt privilegiate de către anchetatori, în explicarea aterizării de urgență și stânjenitoare a unui avion de tip Suhoi Superjet 100 aparținând companiei Aeroflot, duminică, la Moscova, în care au fost ucise 41 de persoane, scrie marți presa rusă, relatează AFP.
”Prima eroare a piloților a fost să decoleze pe furtună. Apoi, în timp ce situația era complicată, dar departe de a fi catastrofală, ei au aterizat, în loc să ardă kerosenul”, scrie cotidianul Komersant, citând o sursă apropiată anchetei, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit ziarului, piloții au ”aterizat cu vitează prea mare (...), iar din această cauză contactul roților cu betonul a fost prea puternic, făcând avionul să sară”.
Cotidianul RBK precizează, la rândul său, citând un membru al Comitetului rus de anchetă, că ei nu au oprit motoarele după aterizare.
Potrivit aceleiași surse, ei au deschis, de asemenea, un hublou al cockpitului după aterizare, ceea ce a accelerat incendiul.
La câteva minute după decolarea de pe Aeroportul Moscova-Șeremetievo către Murmansk (nord), Superjetul 100 a fost nevoit să se întoarcă din drum și să efectueze o aterizare de urgență, în cursul căreia partea din spate a avionului a luat foc.
Pilotul Denis Evdokimov a declarat că avionul a fost lovit de un trăsnet, ceea ce a scos din uz echipamentele de bord care ajută la pilotare.
Dintre cei 78 de pasageri și membri ai echipajului de la bord, 41 au murit. Cei doi piloți au supraviețuit, dar și cea mai mare parte a pasagerilor instalați în partea din față a avionului.
Aeroportul Șeremetievo a anunțat într-un comunicat că a deschis o anchetă după difuzarea unei înregistrări video în care angajați sunt auziți râzând în timp ce se uită la aterizare pe ecrane de control.
Ei ”vor fi pedepsiți în cel mai dur mod posibil”, potrivit aeroportului, care susține că nu este vorba despre angajați ai Șeremetievo sau Aeroflort.
Starea a zece persoane internate la spital după prăbușire este stabilă, a anunțat marți ministrul Sănătății Evgheni Ditrih, citat de agenții ruse de presă.
Avionul de tip Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia post-sovietocă, era o sursă de mândrie a țării la lansarea sa, în 2011, însă el a întâmpinat dificultăți în a convinge în afara pieței ruse, din cauza unor probleme de fiabilitate.