Guvernele României și Moldovei au încheiat un acord de cooperare în domeniul turismului, fiind elaborate și unele trasee comune care să fie promovate. Astfel, "Ruta Voievodului Ștefan cel Mare" cuprinde, în țara noastră, cetatea Sucevei, Putna, Palatul Culturii din Iași, Cetatea Neamț, ctitorii ale voievodului din Vaslui, în timp ce "Drumul vinului" cuprinde mai multe crame din România și din Republica Moldova și are ca obiectiv promovarea celor două țări printr-un produs turistic unitar care să atragă turiști străini, cu precădere din piața asiatică.
Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a semnat, joi, la sediul Guvernului, împreună cu ministrul Economiei și Infrastructurii din Republica Moldova, Chiril Gaburici, un acord între guvernele celor două țări privind cooperarea în domeniul turismului, scrie News.ro.
Printre altele, acordul prevede intensificarea cooperării în privința proiectelor de investiții de interes comun în domeniul turismului, prin dezvoltarea unor proiecte care pot beneficia de susținerea financiară a Uniunii Europene, precum și prin intermediul unui schimb de informații susținut privind investițiile și facilitățile din domeniu.
CITEȘTE ȘI Britanicii își fac stocuri de vin înainte de BrexitLa capitolul promovare, cele două țări au convenit asupra elaborării de materiale de promovare și informare turistică, organizării de vizite de documentare pentru jurnaliști și experți în domeniu, precum și asupra participării la evenimente și târguri de turism.
În acest sens, România a elaborat deja o rută culturală comună cu Republica Moldova, "Ruta Voievodului Stefan cel Mare". În România, ruta cuprinde cetatea Sucevei, Putna, Palatul Culturii din Iași, Cetatea Neamț, ctitorii ale voievodului din Vaslui și alte locuri încărcate de istoria lui Ștefan.
"Drumul vinului" este, de asemenea, un proiect comun care vizează dezvoltarea turismului în cele două țări. Noul traseu cuprinde mai multe crame din România și din Republica Moldova și are ca obiectiv promovarea celor două țări printr-un produs turistic unitar care să atragă turiști străini, cu precădere din piața asiatică.