De la călătorii lungi la weekenduri de wellness, Dry Tripping (”vacanțe fără alcool”) este una dintre cele mai puternice tendințe de vacanță din 2024, arată BBC și site-ul specializat Expedia. Cei care o promovează sunt membrii generației Z (tinerii născuți în jurul anului 2000).
Timp de zeci de ani, vacanțele multor oameni s-au învârtit în jurul alcoolului și a vieții de noapte. Acum, „dry tripping”, conceptul de a călători fără alcool, e o tendință reală, iar afacerile se adaptează., scrie G4Media.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai mult de jumătate dintre americanii din Generația Z cu vârsta legală de consum de alcool – aproximativ 54% – nu au consumat alcool în ultimele șase luni, potrivit International Wine and Spirit Research (IWSR).
Așadar, atunci când vine vorba de călătorii, Generația Z și chiar și Millennials pot considera că o vacanță fără alcool e o decizie naturală.
Companiile aeriene și hotelurile se adaptează în consecință, oferind în meniurile lor opțiuni de mocktailuri și bere fără alcool. Iar atunci când companiile se concentrează pe oferirea de opțiuni fără alcool, călătoriile fără alcool devin mai accesibile. „Generația Z bea mai puțin decât generațiile dinaintea lor, așa că hotelurile, barurile și restaurantele se adaptează la gusturile și cererile lor”, a declarat pentru BBC un consultant în turism.
Companiile aeriene Delta, JetBlue și Alaska Airlines au toate oferte fără alcool, servind mocktails și bere fără alcool atât la bordul aeronavelor, cât și în saloane. Pasagerii Delta pot comanda mocktails precum „Citrus Fizz” sau „Pomegranate Lemon Cooler”, iar Alaska Airlines oferă Best Day Brewing, o bere artizanală fără alcool, la fiecare zbor. JetBlue servește, de asemenea, bere fără alcool Athletic Brewing pe toate zborurile sale interne.
Watters a spus că același lucru îl fac acum și companiile care organizează croaziere. Virgin Voyages și-a reînnoit meniul de mocktailuri, cu scopul de a fi „cea mai bună linie de croazieră pentru non-băutori”. Linia de croazieră Disney Cruise Line se concentrează, de asemenea, pe mocktails.
CITEȘTE ȘI Scăderea PIB-ul Germaniei în trimestrul al patrulea, confirmată la -0,3%Și hotelurile se concentrează asupra acestui subiect. „Hotelurile lansează mocktailuri delicioase, ceaiuri și sucuri cu serotonină”, a declarat Melanie Fish, șefa departamentului de urmărire a tendințelor pentru Expedia Brands, într-un raport Expedia.
Hilton oferă mocktailuri care includ băuturile spirtoase non-alcoolice Lyre, iar Marriott a adăugat opțiuni de băuturi non-alcoolice în saloanele și barurile sale.
Tendința este extrem de puternică în Marea Britanie, unde au apărut agenții de turism – precum We Love Lucid – care sunt dedicate exclusiv turismului fără alcool, potrivit BBC.
„Eliminarea alcoolului dintr-o vacanță va face călătoria mai semnificativă și mai satisfăcătoare”, a declarat pentru BBC Travel Dr. Subhash C. Pandey, directorul Centrului de Cercetare a Alcoolului de la Universitatea Illinois din Chicago. El a adăugat că atât studiile preclinice, cât și cele clinice sugerează că alcoolul nu are efecte benefice asupra organismului.
Fenomenul ia amploare: părinții celor din Generația Z devin și ei din tot mai curioși în legătură cu fenomenul și reduc consumul de alcool.