Aproximativ 10% dintre turiștii cazați în pensiunile și hotelurile românești se întorc acasă fără diferite obiecte uitate în unitățile de cazare. Printre obiectele uitate de turiști se numără hainele, obiectele de îngrijire personală, aparatură electronică, dar și jucării, bani, documente sau bijuterii.
Cel mai frecvent, unitățile de cazare se confruntă cu găsirea în cameră a unor obiecte personale precum haine (42% din cazurile în care turiștii pleacă acasă fără obiectele proprii), produse de îngrijire personală (34,6%), jucării (9,9%), aparatură electronică (8,6%) sau cărți și bijuterii (3,7%). Lista obiectelor uitate de turiști include și cadouri, documente și bani, este concluzia unui studiu realizat în luna septembrie de către platforma de rezervări hoteliere HotelGuru.ro.
Majoritatea respondenților (proprietari de hoteluri și pensiuni) au afirmat că li se întâmplă să găsească ceva după plecarea clientului în aproximativ 10% din cazuri. Printre cele mai valoroase obiecte găsite se numără telefoanele, ceasurile, aparatele foto, bijuteriile de aur, dar și un portofel ce conținea aproximativ 4.000 de euro.
CITEȘTE ȘI Patronatul din turism reia ideea scutirii de taxe pe salariile angajaților în extrasezon: Un sfert din personalul de pe litoral ar vrea să lucreze tot anul, dar intră în șomaj sau pleacă din țarăPe lângă obiectele uitate, managerii de hoteluri și pensiuni sunt însă, uneori, și martorii unor evenimente mai puțin plăcute cum ar fi și cazul turiștilor care au plecat cu obiecte din incinta unității de cazare. Printre obiectele luate cel mai des din camere de către clienți, sunt prosoape (45%), umerașe (17,5%), telecomenzi (15%), dar și obiecte decorative (5%). Lista obiectelor apreciate ca furate de către turiști include și tacâmuri, perne, cheia de la camera, pahare, dar și becuri, uscător de par sau halat de baie.
Cei mai mulți hotelieri afirmă că, în cazul în care observă un obiect uitat în camera, anunță imediat turistul pentru a-și recupera obiectele (67,5% dintre cazuri), în timp ce doar 16,9% dintre aceștia trimit obiectele prin curier, cu plata la destinatar. 9,6% dintre unitățile de cazare așteaptă să fie contactate pentru recuperarea obiectelor.
Datorită voucherelor de vacanță, pentru 54,2% dintre cei chestionați gradul de ocupare al unității de cazare a fost mai ridicat față de anul trecut, pentru 21,7% a fost mai scăzut, iar pentru 20,5% dintre respondenți a fost la fel. În 48,2% dintre cazuri, turiștii au căutat doar servicii de cazare, iar pentru 44,6% servicii de cazare + masă.
HotelGuru.ro este un portal de rezervări online care are listate 1.700 de unități de cazare românești din totalul celor peste 51.000 de unități de cazare din întreagă Europa, afișate pe site. HotelGuru.ro este parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, ce a generat rezervări de peste 25 de milioane de euro, anul trecut, în Europa Centrală și de Est.