Condiții stricte de funcționare la toate nivelurile a hotelurilor și a altor locații turistice sunt prevăzute în "Protocolul Unităților Turistice" ce se va aplica în sezonul estival de anul acesta în Grecia.
Protocolul promovat de Ministerul Turismului va fi revizuit în funcție de recomandările Autorității Naționale de Sănătate Publică din Grecia, dar în cele 16 pagini ale primei versiuni sunt cuprinse deja detaliat planurile de acțiuni la toate nivelurile: de la măsurile ce trebuie luate de personal, până la măsuri cu privire la serviciul de recepție, serviciile de pe etaj (cum ar fi curățenia în camere și a spațiilor comune), servicii de luare a mesei (restaurante, baruri etc.), până la măsuri cu privire la funcționarea piscinei și la serviciile de transportare a clienților către obiectivele turistice etc.
CITEȘTE ȘI Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicareFiecare unitate turistică, indiferent de dimensiune și caracteristici, trebuie să-și stabilească propriul protocol pe baza directivelor generale ale ministerului. Edificatoare pentru situația nouă cu care turiștii se vor întâlni anul acesta sunt prevederile cuprinse în protocol cu privire la serviciile de curățenie în camere și în celelalte spații, scrie Hotnews.
Printre altele, sunt propuse "reducerea frecvenței de curățare a camerei pe durata sejurului (pentru evitarea contactului angajaților de la curățenie cu un posibil caz de coronavirus și transmiterea mai departe a virusului)", "renunțarea la schimbarea zilnică a lenjeriei și a prosoapelor, care se va realiza doar la cererea clientului", dar și eliminarea tuturor obiectelor decorative de folosință comună (perne, meniuri, reviste etc.), precum și a aparatelor de cafea, a fierbătoarelor și a tuturor produselor din minibar.
Se prevede de asemenea acoperirea cu o husă de unică folosință a telecomenzilor de televizor și aer condiționat, iar suprafețele textile (de ex. tapițeria mobilierului) trebuie curățate cu un aparat cu aburi (temperatură ' 70°C).
Conducerea hotelului trebuie să specifice când și cum a fost efectuată curățenia în cameră, dar și să ofere dezinfectanți sau un aparat pentru dezinfecție în fiecare cameră. Personalul de la curățenie va utiliza o mască chirurgicală (sau în cazul în care aceasta nu este disponibilă, va fi utilizată o mască de pânză), mănuși și halate impermeabile de unică folosință. Pe perioada lucrului, personalul de curățenie nu trebuie să-și atingă gura, nasul sau ochii cu mâna, nu trebuie să fumeze și nici să mănânce.
Conducerea unității turistice trebuie să păstreze o evidență atât a angajaților, cât și a tuturor persoanelor care au stat în hotel (nume, naționalitate, data sosirii și plecării, date de contact, precum adresa, telefon și e-mail) pentru facilitarea comunicării cu contacții apropiați în eventualitatea unui caz de Covid-19 ce ar putea fi depistat ulterior.
Pentru primirea clienților se recomandă, printre altele, utilizarea unui panou de plexiglas la recepție în cazul unităților turistice de peste 60 de paturi, precum și marcaje pe pardoseală la distanță de doi metri pentru a-i indica clientului unde să stea.
Se propune, în plus, dezvoltarea unor alternative la check-in-ul tradițional, prin utilizarea unor aparte portabile care pot fi dezinfectate mai ușor după fiecare utilizare sau a altor aparate automate, cum ar fi montarea unor terminale POS într-un punct din apropierea locului în care stă clientul cu scopul utilizării exclusive a cardurilor pentru plată. Se propune să se examineze și posibilitatea ca check-in-ul să se realizeze în aer liber. Va fi interzisă intrarea în unitate a celor care nu sunt cazați acolo.
Pentru funcționarea restaurantelor se propune spălarea intensivă a prosoapelor, fețelor de masă și a tacâmurilor, chiar și a celor care nu au fost folosite sau, alternativ, utilizarea unor tacâmuri și fețe de masă ambalate de unică folosință, a alimentelor ambalate în porții individuale, acolo unde este posibil.
În plus, în ceea ce privește dispunerea meselor (cu excepția familiilor) se recomandă o distanță mai mare de 1,5 metri ("spate în spate") a scaunelor, iar clienții care vor sta față în față vor sta de asemenea la o distanță de 1,5 metri. Pentru evitarea aglomerării se recomandă prelungirea perioadei în care restaurantele sunt deschise, clienții urmând să vină la masă în serii.
De asemenea, hotelurile vor pune accent și vor încuraja folosirea room service-ului fără o taxare suplimentară. Nu se recomandă funcționarea bufetelor, ci servirea directă a mâncărurilor. Pentru consumul de băuturi vor fi utilizate doar accesorii individuale ambalate. În privința locurilor de joacă și alte instalații pentru copii, se propune să se analizeze suspendarea funcționării lor, după caz. În cazul în care vor funcționa, va exista o prevedere de limitare a numărului de copii aflați în structurile locurilor de joacă.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Coronavirusul blochează tranzacția prin care proprietarul Paralela 45 prelua touroperatorul familiei Fodoreanu. Cea mai mare agenție în incoming din România care intră în insolvență din ultimul deceniuMăsuri concrete sunt prevăzute și pentru piscine, unde dispunerea scaunelor /șezlongurilor trebuie să respecte o distanță suficientă încât punctele extreme dintre șezlongurile a doua persoane aflate sub umbrele diferite sau a două persoane care locuiesc în camere diferite să fie de cel puțin doi metri, în orice direcție. În plus, trebuie oferite prosoape care vor acoperi șezlongul pe toată suprafața lui, iar după fiecare utilizare șezlongurile vor fi dezinfectate, sau se va pune un material textil special de unică folosință peste șezlong înainte de întinderea prosopului. Va exista o "stabilire strictă" a numărului de oameni care vor fi în piscină în același timp. În orice caz "numărul maxim total al persoanelor aflate în bazin în orice moment nu va fi mai mare de o persoană la 2,5 metri cubi de apă", iar în bazinele de înot închise vor fi 2 persoane la 20 de metri pătrați".
Un protocol special va fi aplicat și pentru serviciile de transportare a clienților hotelului, De exemplu, în vehiculele de până la 5 locuri se prevede transportarea unui singur pasager plus șoferul. Ca excepție se permite transportarea unui al doilea pasager, dacă acesta este însoțitorul unei persoane care are nevoie de ajutor. În autovehiculele de 6 sau 7 locuri se prevede transportarea a doi pasageri plus șoferul, iar în vehiculele de 8 sau 9 locuri se vor transporta trei pasageri plus șoferul. Se permite depășirea numărului limită de pasageri dacă în vehicul intră - în afară de șofer- doar părinți cu copii minori. Este obligatorie utilizarea unei măști chirurgicale de protecție atât de către pasageri, cât și de către șofer.
Pe baza unor protocoale speciale vor funcționa și porturile și ambarcațiunile de agrement, precum și ambarcațiunile care organizează excursii zilnice. De ex. se prevede că "pe fiecare ambarcațiune de agrement este permis numărul maxim de pasageri stabilit de legislația în vigoare". De asemenea nu este permisă îmbarcarea unor pasageri din stațiile intermediare de pe traseu, iar distanța minimă dintre pasageri va fi de 1,5 metri.