Companiile aeriene au înregistrat o scădere a rezervărilor în săptămânile de după începerea războiului Israelului împotriva Hamas în Fâșia Gaza, iar unele se așteaptă ca acest lucru să le reducă profiturile viitoare, transmite CNBC.
Potrivit companiei de analiză a călătoriilor ForwardKeys, rezervările de zboruri internaționale au fost cu 20% sub nivelurile din 2019 în cele trei săptămâni după atacul grupului militant palestinian Hamas împotriva Israelului din 7 octombrie și cu 5 puncte procentuale sub cele din perioada de trei săptămâni anterioare atacului, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Atacul terorist a ucis aproximativ 1.200 de oameni și aproximativ 240 au fost luați ostatici, declanșând cel mai feroce răspuns israelian pe care l-a văzut vreodată regiunea.
Campania de bombardamente aeriene a Israelului și ofensiva terestră ulterioară în Gaza au ucis peste 11.000 de oameni, potrivit autorităților sanitare de acolo.
În zilele care au urmat atacului, marile companii aeriene au suspendat sau au redus zborurile către Aeroportul Internațional Ben-Gurion din Tel Aviv din Israel.
Dar cererea de călătorii aeriene către și dinspre alte țări și regiuni a fost de asemenea afectată în mod semnificativ.
În perioada de trei săptămâni înainte de 7 octombrie, emiterea de bilete din Orientul Mijlociu a fost cu 3% sub nivelul din 2019, potrivit datelor ForwardKeys, ilustrând redresarea constantă a sectorului din pandemia de Covid-19.
În schimb, în perioada de trei săptămâni după 7 octombrie, emiterea de bilete din Orientul Mijlociu a fost cu 12% mai mică decât nivelul din 2019, marcând o diferență de 9 puncte procentuale. Dar cea mai mare scădere în ceea ce privește plecările internaționale a fost emiterea de bilete de avion din America, care a crescut de fapt cu 6% față de nivelurile din 2019 în cele trei săptămâni anterioare atacului Hamas și a scăzut cu 4% sub aceste niveluri în cele trei săptămâni de după, în total o scădere de 10 puncte procentuale.
Între timp, sosirile internaționale în Orientul Mijlociu au scăzut cu 26 de puncte procentuale în acel interval de timp, cele mai mari scăderi fiind în Israel, urmat de Arabia Saudită, Iordania și Liban.
ForwardKeys își extrage datele din baza de date de bilete a Asociației pentru Transport Aerian Internațional, care include transportatori internaționali importanți, dar nu companii aeriene cu buget redus, cum ar fi easyJet sau Ryanair .
CITEȘTE ȘI Primăria Parisului va organiza un referendum pentru majorarea “semnificativă” a taxei de parcare pentru SUV-urile greleÎn Statele Unite, cel puțin o companie aeriană importantă a publicat un avertisment de profit cu privire la război.
La mijlocul lunii octombrie, United Airlines a declarat că combustibilul mai scump pentru avioane și oprirea zborurilor sale la Tel Aviv din cauza războiului Israel-Hamas îi vor afecta profiturile în ultimele trei luni ale anului. United a avut mai multe servicii către Israel decât oricare dintre companiile aeriene cu sediul în SUA cu legături din Washington, D.C.; Newark, New Jersey; și San Francisco, reprezentând 2% din capacitatea sa.
Previziunile United pentru trimestrul patru au fost ”sumbre și mai proaste decât estimările noastre”, a scris Helane Becker, analist al companiei aeriene la TD Cowen, într-o notă, după estimarea câștigurilor transportatorului.
”Având în vedere previziunile că acesta va fi un război lung, ne uităm la capătul inferior al intervalului de prognoză și presupunem că nu există niciun serviciu până la sfârșitul anului.”
Compania aeriană națională a Emiratelor Arabe Unite, Etihad Airways, cu sediul în Abu Dhabi, continuă să zboare către Israel. A început să zboare pe ruta Abu Dhabi-Tel Aviv în aprilie 2021, la aproximativ opt luni după semnarea Acordurilor Avraam, care au normalizat relațiile dintre Israel și Emiratele Arabe Unite.
”Este un impact. Cererea noastră către Israel este încă acolo. Dar nu este la fel de mare ca în trecut. Continuăm să zburăm, foarte în siguranță. Urmărim în fiecare zi. Și sperăm doar să se termine în curând. De dragul tuturor celor implicați în acest conflict., Nu vă spun că nu are impact. ... Și când lucrurile vor reveni la normal, sunt sigur că toată lumea își va aminti că Etihad nu a fost condusă doar de profituri””, a spus CEO-ul Etihad Antonoaldo Neves despre războiul Israel-Hamas, vorbind luni cu Dan Murphy de la CNBC, la Dubai Airshow.
Între timp, compania emblematică din Dubai, Emirates Airline, a fost optimistă cu privire la cererea viitoare.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Datoriile Gazprom către Transgaz au depășit 100 de milioane de lei. Compania română a apelat la Curtea de Arbitraj de la Geneva”În ceea ce privește afacerea – uite, am fost într-o parte a lumii care a văzut în ultimii 35 de ani o mulțime de probleme geopolitice. Nu voi fi înmulțumit și nu voi spune că suntem insensibili la probleme, pentru că aceasta este o problemă cu adevărat dificilă de tratat pentru Orientul Mijlociu. Dar în ceea ce privește rezervările noastre, acestea rămân robuste””, a declarat Tim Clark, președintele Emirates Airline, pentru CNBC.
Clark a subliniat evenimentele viitoare care vor aduce vizitatori în Dubai, cum ar fi summitul climatic COP28 de la începutul lunii decembrie, precum și Crăciunul și Anul Nou.
Într-o demonstrație a optimismului său pe termen lung, Emirates Airline a lansat luni prima afacere majoră a Salonului Aeronautic de la Dubai 2023, cu o comandă pentru 95 de avioane Boeing, la o valoare de 52 de miliarde de dolari.
”În Dubai se întâmplă multe alte lucruri, iar Dubaiul însuși este un oraș extrem de puternic acum, o metropolă globală, care aduce afaceri. Deci, cu toate acestea, în ciuda dificultăților din Orientul Mijlociu în acest moment, cred că vom fi bine”, a spus el.