Paralela 45, agenția condusă de Alin Burcea, care a fost amendată cu aproape 370.000 de euro de Consiliul Concurenței în urma unei investigații pe piața de turism, susține într-un comunicat de presă că analizele făcute de către Consiliu nu ar avea la bază verificarea impactului în piață și că ar fi fost sancționată pentru 11 emailuri care, de asemenea, n-au avut niciun impact.
"Există multe practici ale Consiliului Concurenței care nu sunt cunoscute publicului larg. De unde să știi că dacă primești un email neconform cu regulile de concurență, trebuie să te dezici? Nimeni, niciodată, nu a făcut astfel de precizări, iar activitatea de prevenție a Consiliului Concurenței este aproape zero", susține Paralela 45.
Referitor la acest aspect, Paralela 45 a înaintat către Consiliul Concurenței, înainte de începerea acestei investigații, o adresă prin care solicită clarificări cu privire la practicile concurențiale, adresă care, susțin reprezentanții agenției, a rămas fără răspuns.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Paralela 45 a fost amendată pentru o corespondență de 11 email-uri, fără niciun impact pe piață. Discuțiile despre împărțirea locurilor pe charter dintre turoperatori nu au avut un impact negativ în piață, nu au creat prejudicii nimănui. Nu e nimic ilegal ca touroperatorii să își împartă locurile pe avioane, aceeași practică este întâlnită și în străinătate. Împărțirea locurilor pe un charter se face pentru a avea garanția că acesta va opera întregul sezon. Nu sunt tarife impuse, sunt costurile reale ale vacanțelor pe charter. Reducerile la cazare pentru pachetele pe charter vin de la hotelieri, ori fac parte din campanii pe care le au, din când în când, touroperatorii”, a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.
Paralela 45 afirmă că a susținut dintotdeauna o piață concurențială și practicarea unor servicii de calitate în relația cu clienții. "Avem respect pentru turiștii noștri, afișăm prețul final, cu toate taxele incluse. Am militat și milităm în continuare împotriva marketingului mincinos în piață, prin care clienții sunt induși în eroare. Respectul față de client înseamnă respectul față de propriul business, angajați, familiile noastre. Nu vom vinde niciodată pachete de 1 euro sau cu taxe zero. Nu ne atragem turiștii prin reclamă mincinoasă, ci prin serviciile de calitate pe care le oferim", a mai spus Burcea.
Paralela 45 are 200 de angajați, mai mult de jumătate cu o vechime de 20 de ani în companie, și a deservit peste 1.800.000 de turiști.