Operatorii de nave de croazieră profită de pe urma faptului că au propriile lor insule private

Operatorii de nave de croazieră profită de pe urma faptului că au propriile lor insule private
scris 29 oct 2024

Marile companii din industria de croaziere își direcționează navele și investiții de milioane de dolari spre propriile lor insule private unde oferă excursii, plaje, baruri și restaurante, transmite Reuters.

Totul a început cu Royal Caribbean Group, care în 2019 a inaugurat 'Perfect Day at CocoCay', o destinație privată în Insulele Bahamas care a intrat în atenția Wall Street-ului.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Companii americane vin în România pentru afaceri pe energie CITEȘTE ȘI ANUNȚ Companii americane vin în România pentru afaceri pe energie
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Prin faptul că operează propriile destinații private pe mici insule din Caraibe, Royal Caribbean și alți operatori de croaziere au reușit să își crească veniturile mai rapid, scrie Agerpres.

"Grație faptului că au propriul lor port și nu plătesc taxe guvernamentale și comisioane pentru pasageri, ei sunt în măsură să controleze o parte mai mare din veniturile totale", spune Bob Levinstein, director la Cruise Compete.

De exemplu, Royal Caribbean a cheltuit 250 milioane de dolari pentru a renova CocoCay. Însă de la inaugurarea sa, în 2019, cheltuielile companiei, incluzând comisioanele, au crescut cu 34%, în timp ce veniturile din bilete au urcat cu 43%.

Acum rivali precum Carnival Corp și Norwegian Cruise Line Holdings se grăbesc să copieze această rețetă de succes.

FOTO Aro-Palace Brașov, celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă, intră în familia gigantului Hyatt CITEȘTE ȘI FOTO Aro-Palace Brașov, celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă, intră în familia gigantului Hyatt

"În prezent, Royal Caribbean are cele mai bune randamente din industria de croaziere și cel mai important avantaj pe care îl au este CocoCay, și toată lumea încearcă să îi ajungă din urmă", spune Kenneth Kuhrt, vicepreședinte la Ariel Investments.

În prezent, sunt 12 destinații private în Caraibe, inclusiv două care vor fi inaugurate în 2024 și 2025, și mai multe urmează să fie deschise în următorii ani.

De exemplu, Carnival intenționează să investească 600 milioane de dolari pentru a dezvolta Celebration Key, destinația sa privată în Bahamas. "Randamentul trebuie să fie foarte bun dacă Carnival este dispus să bage o jumătate de miliard de dolari în dezvoltarea insulei lor private în loc să încerce să își curețe bilanțul contabil sau să construiască o nouă navă", spune Kenneth Kuhrt.

Directorul financiar de la Carnival, David Bernstein, a declarat pentru Reuters că randamentul investiției pentru Celebration Key este similar cu cel al unei noi nave de croazieră, care este unul de ordinul a două cifre și o perioadă de rambursare de trei până la patru ani.

Royal Caribbean are în plan deschiderea a trei noi destinații private, care ar urma să fie deschise între 2025 și 2027. Compania va cheltui 650 milioane de dolari pentru a dezvolta o destinație privată la Mahahual, Mexic, și 165 milioane de dolari pentru o altă destinație din Bahamas. Compania nu a dezvăluit cât va investi în cea de-a treia destinație care va fi la Cozumel, Mexic.

Rivalul Norwegian Cruise Line Holdings a anunțat în luna aprilie că va investi 150 milioane de dolari pentru a construi un nou chei pe insula privată a companiei Great Stirrup Cay din Bahamas.

Pe baza traseelor publicate până în luna iulie 2024, capacitatea pasagerilor pentru insulele private a crescut cu 41% în ritm anual, până la aproximativ 10 milioane de pasageri, potrivit Tourism Economics, Christian Savelli. În paralel, destinațiile spre insulele non-private din Caraibe au crescut cu 18%, până la 57 milioane de pasageri.

OMV Petrom și-a majorat profitul cu 54% în primele 9 luni, în pofida scăderilor din trimestrul al treilea CITEȘTE ȘI OMV Petrom și-a majorat profitul cu 54% în primele 9 luni, în pofida scăderilor din trimestrul al treilea

Însă, vizitele spre unele destinații publice din Caraibe sunt în scădere comparativ cu situația de dinainte de pandemie, chiar dacă, pe ansamblu, regiunea ar urma să înregistreze un număr record de 14,5 milioane de vizitatori în 2024. De exemplu, Insulele Cayman a înregistrat în primul semestru o scădere de 36% a vizitatorilor de pe navele de croazieră, comparativ cu primul semestru din 2019.

În schimb, vizitele spre Bahamas, unde marii operatori de croaziere au, sau își dezvoltă, propriile lor destinații private, au crescut cu 66,5% în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceiași perioadă a lui 2019.

"Consumatorii s-au schimbat...și le spunem furnizorilor locali că trebuie să își intensifice eforturile pentru că asta așteaptă clienții", spune CEO-ul Royal Caribbean Jason Liberty.

viewscnt
Afla mai multe despre
nave de croazieră
insule private