Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat procedura de achiziție a serviciilor de promovare a 12 rute turistice/culturale în cadrul programului ”România atractivă” din PNRR, iar ofertele pot fi depuse în următoarele 30 de zile. Investiția este estimată la peste 10 milioane de euro.
”Procedura de achiziție publică deschisă pentru achiziția serviciilor de promovare a 12 rute turistice finanțate prin PNRR a fost lansată prin publicarea anunțului de participare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Prestatorii interesați pot să depună oferte în termen de 30 de zile calendaristice, începând de la această dată”, a transmis MIPE.
Potrivit sursei citate, contractul de servicii de promovare a 12 rute turistice/culturale în cadrul programului ”România atractivă” se va încheia între Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de beneficiar și prestatorul desemnat câștigător în urma procedurii de achiziție, scrie News.ro.
”Pentru promovarea celor 12 rute turistice/culturale se va încheia un singur contract pentru toate obiectivele de la nivel național, prin desfășurarea unei proceduri de achiziție publică deschisă a serviciilor de digitalizare a valorilor aferente fiecăreia dintre cele 12 rute cultural/turistice, marcare și semnalizare a rutei/obiectivelor incluse în cadrul fiecărei rute turistice/ culturale, creare a unei oferte culturale integrate și promovare a rutelor atât online, cât și offline la nivel național și internațional”, a mai transmis ministerul.
Valoarea estimată a lucrărilor / serviciilor / produselor care urmează să fie achiziționate pentru cele 12 rute turistice / culturale și care reprezintă, ca atare, obiectul contractului de achiziție este de aprox. 10,05 milioane de euro fără TVA, iar durata de finalizare a contractului de servicii este de 45 de luni, dar nu mai târziu de 30 iunie 2026.
Potrivit MIPE, investiția în promovarea celor 12 rute turistice/culturale este inclusă Componenta 11 – Turism și Cultură a Planului Național de Redresare și Reziliență.
Obiectivul acestei investiții este de a crește atractivitatea destinațiilor turistice selectate în urma dezvoltării a 12 rute turistice/culturale tematice din România și crearea de noi locuri de muncă în industria turistică.