Mii de turiști și-au văzut vacanțele de Paște perturbate sau anulate, deoarece companiile aeriene și aeroporturile nu au suficient personal pentru a face față redresării cererii, pe măsură ce restricțiile pandemiei sunt relaxate în Europa, transmite Reuters.
Ratele ridicate de Covid-19 în Marea Britanie au provocat absențe ale personalului companiilor aeriene și aeroporturilor, care aveau deja probleme să recruteze după ce lucrătorii au părăsit industria în timpul pandemiei, scrie News.ro.
Transportatorul low-cost easyJet a fost unul dintre cei mai afectați, spunând că a anulat aproximativ 60 de zboruri în Marea Britanie marți și că se așteaptă la anulări similare în zilele următoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a anulat peste 200 de zboruri în weekend și alte 62 luni.
Paul Charles, șeful companiei de consultanță pentru turism The PC Agency, a spus că ar putea fi nevoie să treacă cel puțin două sau trei luni pentru a trece printr-un cocktail neplăcut de lipsă de personal, cazuri de Covid-19 și întârzieri în aprobarea permiselor de securitate pentru lucrătorii aeroporturilor și companiilor aeriene.
”Este ironic că însăși dorința de a-i face pe oameni să rezerve din nou, după pandemie, cauzează probleme de transport mai dificile decât cele create de Covid în sine”, a spus el.
EasyJet a spus că asigură un echipaj suplimentar în așteptare, dar a anulat unele zboruri pe rute pe care operează servicii frecvente, astfel încât pasagerii să aibă opțiuni de rerezervare.
British Airways a anulat 662 de zboruri în săptămâna încheiată duminică, a declarat firma de analiză a aviației Cirium, deși acestea includ zborurile pe distanțe lungi suspendate din cauza sancțiunilor și restricțiilor, cum ar fi în Rusia și părțile din Asia afectate de Covid-19.
BA a refuzat să ofere o cifră pentru anulări. De asemenea, transportatorul a fost lovit de o altă defecțiune IT miercuri.
Numărul de zboruri anulate din cauza bolilor personalului în ultimele zile a fost de o singură cifră, a declarat marți un purtător de cuvânt. Dar întârzierile în verificările cerute de guvern pentru personalul nou au împiedicat accelerarea zborurilor până în vară, a spus el, și au redus deja creșterea planificată a serviciilor cu aproximativ 20 de zboruri pe zi până la sfârșitul lunii mai.
Lipsa de personal este o problemă atât la sol, cât și în aer.
Cozile de la Aeroportul Manchester, al treilea cel mai aglomerat din Marea Britanie după Heathrow și Gatwick din Londra, au ieșit marți dintr-un terminal, iar pasagerii s-au plâns de ore de așteptare la caruselul de bagaje. Aeroportul și-a cerut scuze pentru întrerupere.
”Pe măsură ce continuăm să ne redresăm după pandemie și numărul de pasageri crește, cozile de securitate pot fi uneori mai lungi decât de obicei”, a spus acesta pe Twitter.
Asociația Operatorilor de Aeroporturi din Marea Britanie a declarat că membrii săi își măresc personalul cât mai repede posibil. Dar o combinație între o piață a forței de muncă strânsă, întârzierile în controalele de securitate pentru personalul nou și care revine, precum și absențele legate de Covid ar putea pune unele aeroporturi sub presiune.
”Acest lucru poate însemna cozi mai lungi la orele de vârf”, potrivit asociației.
Aeroportul din Dublin a avertizat pasagerii că vor fi cozi lungi mai multe săptămâni, pe măsură ce își reconstruiește operațiunile și recrutează și antrenează personal nou de securitate.
CITEȘTE ȘI Călin Ile preia conducerea companiei Aro-Palace Brașov, care deține celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă: Intenționăm sa redeschidem renumitul restaurant panoramic. Va fi prim actor al turismului din BrașovRyanair, cel mai mare transportator low-cost din Europa, al cărui număr de pasageri a depășit nivelul de dinainte de pandemie luna trecută, a cerut guvernului irlandez să folosească armata pentru a face față întârzierilor, temându-se de impactul asupra perioadei cheie a sărbătorilor de Paște.
Cel mai mare operator aeroportuar din Germania, Fraport, și-a avertizat la rândul său pasagerii cu privire la întârzierile de Paște.
Grupul, care gestionează facilități în nouă țări și principalul aeroport din Frankfurt, își propune să angajeze 1.000 de lucrători în acest an și a recrutat aproximativ 300 în perioada ianuarie-martie, a declarat un purtător de cuvânt.