Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța a anunțat, sâmbătă, că renunță la logo-ul propus de agenție, după ce presa a relatat că acesta poate fi cumpărat de pe internet, nefiind creat special. ”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania”, au transmis reprezentanții OMD, citați de News.ro.
”În primul rând le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică”, au transmis reprezentanții OMD, conform unui comunicat al Primăriei Constanța.
OMD a precizat că nu a făcut încă nicio plată din acest contract.
”Procesul de selecție al logo-ului a cuprins mai multe etape. Am vizualizat mai mult de 9 variante. Am ales una. Din păcate, nu am avut capacitatea necesară de a căuta în diverse surse dacă forma este originală sau nu. Am apelat la profesioniști, tocmai din acest motiv”, au arătat aceștia.
Reprezentanții OMD au precizat că renunță la logo-ul propus de agenție.
”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania”, au adăugat ei.
Conform sursei citate, se reia procesul de selecție al logo-ului, păstrând cromatica.
”Vom aproba această decizie în următoarea ședință AGA. Contăm pe sprijinul publicului și al presei, pentru că ne dorim cu toții același lucru: un brand atractiv și original pentru Mamaia”, au mai arătat aceștia.
Dobrogealive.ro a relatat că noul logo al stațiunii Mamaia a fost cumpărat de pe site-urile de stock, platforme care vând la liber imagini vectoriale, de obicei cu prețuri cuprinse între 2 și 20 de dolari, nefiind creat special. Astfel, logo-ul apare pe mai multe site-uri din lume, inclusiv al unui complex rezidențial din Spania.
Vineri, Primăria Constanța a anunțat că stațiunea Mamaia are, din această vară, un nou logo și un nou slogan: “Unde distracția întâlnește marea”.
“Proiectul include, pe lângă logo și slogan, care vor fi utilizate în mod oficial pentru a identifica destinația, o strategie de repoziționare în piață și o serie de acțiuni menite să îmbunătățească imaginea stațiunii. Inițiativa de creare și implementare a unei noi abordări în marketing și comunicare pentru Mamaia aparține Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, o asociere constituită de autoritatea locală și patronatele din turism, pentru gestionarea activităților de promovare a stațiunii. Noul logo, conceput într-o estetică minimalistă, încorporează simboluri emblematice ale destinației, reinterpretate cu o abordare actuală. Culorile răsăritului de soare din mare au fost alese ca reprezentative pentru imaginea stațiunii, astfel, noul brand va fi reprezentat printr-o îmbinare de oranj, galben, albastru marin și bleu”, se arăta într-un comunicat al Primăriei Constanța.
Primăria a explicat că sloganul stațiunii face tranziția între reputația sa ca loc de distracție și oferta sa reală.
“Sloganul asociat noii imagini a stațiunii «Unde distracția întâlnește marea», exprimă succint propunerea unică de valoare a brandului și urmărește să facă tranziția între reputația stațiunii ca loc de distracție și oferta sa reală, o destinație care oferă cadrul în care fiecare turist își poate trăi experiența personalizată. Această nouă identitate caută să scoată în evidență esența destinației turistice, să sublinieze procesul de reinventare pe care Mamaia îl parcurge și, în același timp, consecvența în valorificarea tradiției sale de peste un secol. În acest fel, Mamaia se pregătește să-și îmbogățească oferta și să se adreseze unei categorii mai largi de vizitatori, fără a renunța la farmecul care a consacrat-o”, a transmis Primăria Constanța.
Președintele OMD Mamaia-Constanța, George Măndilă, a declarat că Mamaia a avut diverse poziționări de-a lungul anilor, de la o stațiune a familiei până la una a tinerilor care vin pentru cluburi.