Funcționarea unui hotel pentru tratament din Eforie Nord a fost oprită temporar după un control al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma căruia s-a constatat, conform inspectorilor, că erau folosite alimente expirate, mâncarea nu era păstrată la temperatură corespunzătoare, iar în spațiile de cazare erau mucegai și obiecte sanitare deteriorate. Verificările au fost declanșate după ce o persoană a reclamat că s-a intoxicat de la mâncarea primită la acest hotel. În momentul controlului erau cazate 100 de persoane, prin Casa de Pensii. ANPC va propune declasificarea hotelului.
”În urma unei sesizări primite de la un consumator, în care acesta reclama faptul că s-a intoxicat de la mâncarea primită la Hotelul Amalia din Eforie Nord, unde era cazat pentru tratament, Comandamentul Litoral 2024 - structură a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), special creată pentru a supraveghea piața în zona litoralului Mării Negre, în sezonul de vacanță - a desfășurat o acțiune de control la unitatea respectivă. Precizăm că afecțiunea acuzată de consumator a fost menționată și pe biletul de ieșire din spital, pus la dispoziție în urma investigațiilor medicale realizate din această cauză”, a transmis ANPC, într-un comunicat de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urma verificărilor, comisarii ANPC spun că au constatat o serie de abateri de la legislație, astfel că au fost date amenzi contravenționale în valoare de 25.000 de lei și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor, și relocarea persoanelor cazate, pe cheltuiala operatorului economic, arată news.ro.
În blocul alimentar, s-a constatat folosirea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, depozitarea la temperaturi necorespunzătoare a produselor alimentare finite, folosirea unor ustensile de bucătărie neprofesionale și a unor coșuri fără capac cu acționare la pedală.
CITEȘTE ȘI Reader's Digest dezvăluie: Cum poți evita să fii păcălit pe AirbnbÎn spațiile de cazare, se foloseau dușuri cu baterii exfoliate, oxidate, cu garnituri ale căzilor de duș mucegăite, lipseau saltelele de protecție sau protecțiile pentru perne. La parterul clădirii erau depozitate, în lipsa balconului, diverse materiale, iar din camere lipseau mapele de informare a turiștilor, mai arată sursa citată.
”Menționăm că unitatea, clasificată 3 și 4 stele, funcționează cu circuit închis, meniul fiind prestabilit de Casa de Pensii. La momentul controlului se aflau cazate 100 de persoane pentru care Casa de Pensii a asigurat suma de 2.500 lei/persoană pentru 16 zile, incluzând cazare, masă și tratament, în funcție de pensia fiecărui consumator, aceștia acoperind diferența sejurului. În urma acțiunii de control, ANPC va trimite o informare către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului solicitând desclasificarea unității din Eforie Nord”, a precizat sursa citată.