Turcia, una dintre destinațiile favorite de vacanță ale românilor, așteaptă turiștii de la începutul lunii iunie și pregătește o serie de măsuri pentru protecția acestora. Turiștii care vin cu avionul vor fi testați de COVID în aeroport, vor fi transferați la hoteluri cu mașini cât mai mici, accesul în camere va fi cu coduri descărcate pe telefonul mobil și, chiar dacă nu se va renunța la all inclusive, vor sta la mese și le vor comanda ospătarilor tot ce doresc să mănânce și să bea, spune pentru Profit.ro Erdinc Adali, directorul comercial al celui mai mare turoperator din România, cel care aduce cei mai mulți turiști români în Turcia.
Pentru Grecia, regulile pregătite au fost prezentate AICI
Ministrul turc al Turismului și Culturii, Mehmet Ersoy, a declarat recent că zborurile externe vor debuta la începutul lunii iunie. La toate punctele de frontieră ale țării, inclusiv cele din aeroporturi, vor fi instalate "stații de testare Covid 19". "Carantina obligatorie de 14 zile" nu va fi practicată la intrarea în Turcia pentru nicio naționalitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la aeroport, odată intrat în Turcia, va începe însă controlul. În zona în care sunt verificate pașapoartele, turiștii vor trece printr-o stație care îi va dezinfecta și unde li se va face un test rapid pentru detectatarea eventualelor cazuri de coronavirus, afirmă Erdinc Adali în discuția cu Profit.ro. "Nu știm, încă, dacă acest test va fi contra cost sau gratuit, dar va dura doar câteva minute. Dacă un turist este depistat pozitiv, se poate întoarce în țară cu avionul cu care a venit, fără să intre în carantină în Turcia", a completat directorul.
El afirmă că mai multe companii aeriene au declarat că aerul din avion este izonizat, iar pasagerii nu riscă nimic, așa că nu are nicio importanță dacă rămâne sau nu un loc gol la mijlocul rândului.
CITEȘTE ȘI Turcia investighează prețurile practicate de 29 de companii în timpul pandemieiPe de altă parte, transferul de la aeroport către hotelurile turcești va fi făcut cu mașini cât mai mici, ca să fie evitate grupurile de oameni.
CITEȘTE ȘI FOTO O nouă măsură inovativă în contextul pandemiei, în premieră în România: Lampa UV în automatele O’Fresh și SaniStationLa hotel, turiștii vor trece din nou printr-un test - de data aceasta li se va verifica temperatura, iar apoi vor merge către recepție, unde va fi limitat la maximum contactul cu personalul. Se va renunța la cardurile de acces în cameră, unde se va intra cu ajutorul unui cod pe telefonul mobil, descărcat dintr-o aplicație a hotelului.
CITEȘTE ȘI Susține-i pe cei din linia întâi cu un simplu SMSNu se va renunța la sistemul all inclusive, însă hotelurile vor utiliza pentru mese mai multe spații, astfel încât într-un restaurant să nu se mai aglomereze 500-1.000 de persoane. "Vor fi transformate în <<săli de mese>> și o parte din spațiile verzi sau chiar din plaje, astfel încât între mese să fie distanțe cât mai mari. Turistul nu se va mai duce să se servească singur, ci va comanda tot ce dorește, în ce cantități dorește, iar ospătarii le vor aduce mâncarea la mese. Ospătarii vor avea măști de protecție, bonete și mănuși", a mai spus Adali.
La plajă, distanța între șezlonguri va fi de cel puțin 1,5 metri, iar pentru piscine vor fi folosite soluții antivirus. Se vor dezinfecta bagajele și camerele, iar hotelurile nu vor funcționa la capacitate maximă. Camerele în care stau turiștii, după ce pleacă aceștia, vor rămâne goale cel puțin 48 de ore.
Dacă personalul hotelului făcea training în fiecare an, acum se va adăuga și o pregătire pentru pandemie, unde vor fi învățați cum să evite infectarea cu virusuri și cum să acționeze în anumite condiții.