Dubaiul așteaptă în acest an circa 62.000 de turiști români, cu 20% mai mulți față de anul trecut, bazându-se pe ofertele din ce în ce mai diversificate, pe noile parcuri de distracții deschise, precum și pe oportunitățile pentru familiile cu copii, a declarat pentru News.ro Nader Albastaki, director senior în cadrul Autorității pentru Turism și Marketing Dubai (DTCM), organizația oficială a guvernului din Dubai care se ocupă cu promovarea emiratului.
Anul trecut, 51.300 de turiști români au vizitat Dubaiul, cu aproape 10% mai mulți decât în 2015.
”Ne așteptăm ca acest număr să crească cu 20% în acest an. Este o țintă foarte ambițioasă pe care ne-am stabilit-o, dar avem încredere că o vom atinge”, a airmat Albastaki, pentru News.ro.
CITEȘTE ȘI UE și autoritățile de protecție a consumatorilor iau măsuri împotriva site-urilor de călătorie înșelătoareCreșterea numărului de turiști din România este dublă față de majoarea raportată pentru numărul total de turiști. În 2016, Dubai a fost vizitat de 14,9 milioane de turiști din întreaga lume, cu circa 5% mai mult decât în anul precedent.
Factorii care stau la baza acestei creșteri sunt ofertele din ce în ce mai diversificate ale emiratului, afirmă oficialul.
De altfel, autoritățile din Dubai mizează pe deschiderea parcurilor de distracții și pe noile oportunități pentru familiile cu copii, ca să atragă turiști din întreaga lume.
Între cele mai noi atracții din Dubai sunt parcurile de distracții IMG Worlds of Adventure și Legoland Dubai, deschise anul trecut, Dubai Canal, dar și Riviera Palm Jumeirah (o alee lungă de 11 km) și Green Planet, un paradis tropical în inima urbană a orașului, primul bio-dom din regiune ce recrează o pădure tropicală cu bogata ei biodiversitate.
”Am crescut ofertele pentru familii, am umplut un gol care lipsea”, precizează oficialul de la Dubai Tourism and Commerce Marketing (DTCM), autoritatea guvernamentală de turism.
Însă emiratul este într-o continuă competiție și se pregătește de Expoziția Mondială din 2020. Dubaiul este împânzit practic de macarele, fiecare dezvoltând un nou hotel sau o nouă clădire rezidențială.
Astfel, până la deschiderea Dubai World Expo din 2020, autoritățile vor să termine o nouă "cea mai înaltă clădire din lume", The Tower, în Dubai Creek Harbour, construit de Emaar Properties, aceeași companie care se află și în spatele Burj Khalifa.
Turnul este, de altfel, unul dintre cele mai cunoscute obiective ale emiratului, alături de Dubai Mall, cu Dubai Aquarium & Underwater Zoo și Burj al-Arab, singurul hotel de șapte stele din lume.
Emiratul construiește totodată, la doar 10 kilometri de aeroport, The Dubai Crocodile Park, estimat a se finaliza în acest an, ca și Dubai Frame, o structură înaltă de 150 de metri, care va arăta atât partea nouă a orașului, cât și părțile mai vechi ale acestuia.
"Lucrurile se schimbă de la an la an, tot timpul se construiește", adaugă Albastaki.
Dubaiul vrea să atingă 20 milioane turiști pe an până în 2020, țintă stabilită de autorități.
La finalul anului trecut, în Dubai erau 100.000 de camere de cazare, însă autoritățile preconizează că numărul acestora va crește cu 40-60%, la 142.000-160.000 camere până în 2020.
"Primim turiști din India, Arabia Saudită, Marea Britanie, Aman, China, dar și din economiile emergente, asupra cărora ne focusăm, din centrul Europei, Africa sau Coreea", spune Albastaki.
Autoritatea pentru Turism și Marketing Dubai (DTCM - Dubai Tourism and Commerce Marketing) este organizația oficială a guvernului care se ocupă cu promovarea Dubaiului ca destinație turistică internațională și un important centru comercial. În plus, autoritatea este responsabilă pentru licențierea și clasificarea tuturor serviciilor în turism din Dubai, inclusiv nivelul de activitate al hotelurilor și agențiilor de voiaj.