"Cezarul" preferințelor turistice românești, Grecia, s-a detasat și în acest an, cu peste 25% din alegerile de vacanță ale românilor pentru sezonul 2017, în ușoară scădere față de anul trecut, arată un studiu al portalului AmFostAcolo.ro, transmis Profit.ro. Odată cu consolidarea turismului all inclusive autohton pe litoral, combinată cu reapariția preconizată a voucherelor de vacanță, România își revendică tot mai hotărât locul 2 în alegerile turistului român - 13%, în 2017.
În pofida unor prejudecăți destul de răspândite, cum că Bulgaria ar fi destinația favorită de vacanță a românilor, studiul AmFostAcolo.ro o plasează abia pe locul 4, cu 7%, după Turcia (10%).
O creștere semnificativă a fost înregistrată în acest an pentru destinații din Spania și Italia (12%). Cel mai probabil continuă să culeagă multe "reorientari" ale turiștilor din destinațiile percepute cu semn de întrebare - Turcia și Egipt.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un număr important de respondenți (8%) au ales "alte destinații (în general destinații din Europa de Vest).
A crescut și interesul pentru croaziere (2%), dar acest segment are potențial de creștere mult mai mare.
Conform răspunsurilor, românul merge, în medie, în 1.25 vacanțe pe an (au fost 2.517 de opțiuni pentru o destinație, la un total de 2.001 respondenți).
Cu alte cuvinte, un turist român din 4 merge în 2017 în două sau mai multe țări distincte.
Datele sunt obținute printr-un sondaj pe AmFostAcolo.ro în perioada 3-31 martie 2017. AmFostAcolo.ro se situează în Top 3 site-uri românești de profil, conform trafic.ro (1.000.000+ vizitatori unici pe lună în sezon și o comunitate de peste 80.000 de membri activi).