Director de hotel: Firmele din turism să nu spere la profit, ci doar să supraviețuiască. Există însă și un avantaj

Director de hotel: Firmele din turism să nu spere la profit, ci doar să supraviețuiască. Există însă și un avantaj
scris 9 apr 2020

Nu este cazul ca firmele din industria ospitalității să spere la un profit pe anul 2020, ci mai degrabă să supraviețuiască, să-și acopere costurile și să rămână în joc, spune pentru Profit.ro Octavian Moldovan, consultant în turism și directorul general al hotelului Palatul Suter. El vede și un avantaj după această ciriză, și anume că hotelierii vor putea face selecția de personal după criterii de performanță și, teoretic, asta va însemna servicii mai bune. Dezavantajul este că foarte mulți vor mai rămâne o perioadă șomeri, unitățile urmând să fie redeschise doar treptat la întreaga lor capacitate și cu organigrama completă.

Moldovan crede că măsurile luate de autorități pentru sprijinirea economiei reprezintă un ajutor pe termen scurt și o șansă ca industria să se poata relansa. "Imaginați-vă următorul scenariu: se anunță ieșirea din starea de urgență, iar angajații își vor relua munca. Fiind deja vară, destinațiile căutate pentru evadare vor fi muntele, marea, Delta și zonele rurale. Când? În weekend, bineînțeles. Reîncepând în forță școlile, până în iulie, turismul de luni-vineri va exista doar într-o mică proporție, iar turismul business-corporate oricum nu exista în iulie-august", a mai spus el.

Urmărește-ne și pe Google News
Consultant hotelier: Pandemia de coronavirus a întrerupt cel puțin 5 tranzacții importante cu hoteluri în București. Criza va ieftini hotelurile scoase de vânzare CITEȘTE ȘI Consultant hotelier: Pandemia de coronavirus a întrerupt cel puțin 5 tranzacții importante cu hoteluri în București. Criza va ieftini hotelurile scoase de vânzare

Hotelierii s-au oprit din câștiguri, mai mari sau mai mici, dar datoriile rămân aceleași, iar costurile de întreținere s-au adunat. "Astfel, noi nu plecăm de la zero, ci de la minus 1, 2, 3... Litoralul este blocat, a fost prins în renovări și investiții, cu oamenii deja în șomaj (fiind vorba de sezonieri) care așteptau 1 aprilie să meargă la treabă. Turiștii străini au dispărut și sunt slabe șanse să revină la fel de mulți până în toamnă. Este evident că puterea de cumpărare a românului peste două-trei luni va fi scăzută și că toate cheltuielile vor fi atent calculate, iar aceasta este o provocare pentru asigurarea rentabilității. Avantajați vor fi cei care au achiziționat înainte de criză pachetele de vacanță sau au achitat diverse avansuri, hotelurile reprogramând datele sejurului", explică acesta.

Directorul Palatului Suter speră ca, din septembrie, piața hotelieră să intre în "normalitatea" unui grad mediu de ocupare de 60%, dacă și circulația pe piața externă,  alături de revenirea celorlalte industrii, vor fi în parametri.

"Pentru moment este liniște și urmează cel puțin încă 40 de zile de somn pentru industrie. Unii dintre noi stau acasă, așteptând banii din șomaj să-și cumpere făină și drojdie, alții lucrează cu normă redusă, iar cei mai <<norocoși>>, dacă îi putem numi așa, se duc în continuare la muncă full-time, încercând să salveze ce mai este de salvat într-o economie rănită. Dar să fim optimiști, ce va aduce bun noul început? Oameni dornici să iasă din case, să călătorească, să umple restaurantele, terasele, să meargă la mare, la munte, cu prietenii și cu cei pe care nu i-au vazut în ultima perioadă. Vor face orice, numai în case nu vor mai sta. Asta încurajează turismul românesc, majoritatea vor dori să-și petreacă weekendurile în România, nu vor năvăli în străinătate", crede Moldovan.

El estimează că piața se va redeschide și locuri de muncă vor fi multe. Se va face o nouă selectie, se vor căuta acele persoane cu experiență și mai motivate.

viewscnt
Afla mai multe despre
hoteluri
criza
octavian moldovan