Consiliul Concurenței a extins recent investigația declanșată primăvara trecută pe piața comercializării produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice prin agențiile de turism, investigând acum, între alții, și agențiile Cocktail Holidays și Nova Travel (din Grupul Eurolines), au declarat surse din piață, pentru News.ro.
”Investigația a fost extinsă în luna iunie asupra mai multor companii, printre care se regăsesc Nova Travel (touroperatorul Eurolines Group România, n.r.), Prestige Tours International, Charter Broker și Prompt Service Travel Company (touroperatorul Cocktail Holidays, n.r.).”, spun sursele citate.
Ancheta ar putea fi finalizată până la sfârșitul acestui an, potrivit surselor citate.
CITEȘTE ȘI Vagoanele unui tren care circula de la Timișoara la București, cu 300 de călători, s-au rupt în mers de locomotivă. Trenul s-a întors la acestea după o orăConsiliul Concurenței a demarat în aprilie anul trecut o investigație privind o posbilă încălcare a regulilor de concurență pe piața comercializării produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice prin agenții de turism, după o sesizare anonimă, autoritatea suspectând agențiile de turism că își coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preț de vânzare a pachetelor turistice.
Agențiile anchetate în acest caz sunt: Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel și Amarino.
Este prima investigație declanșată de autoritatea de concurență în ultimii zece ani.
Consiliul Concurenței a efectuat atunci inspecții inopinate la sediile și punctele de lucru ale mai multor companii active pe piața serviciilor turistice, iar documentele ridicate în cadrul acestor inspecții se află în analiza autorității române de concurență.
Aceasta este prima investigație declanșată de autoritatea de concurență în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe platforma avertizorilor de concurență.
Această platformă reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenței informații referitoare la activitățile de tip cartel ale unor companii.