Agenția de turism Christian Tour a încheiat anul 2023 cu venituri din vânzări de peste 683 de milioane de lei, cu aproximativ 62,08% peste veniturile obținute în 2022. 49% din vânzări sunt reprezentate de sejururi externe la plajă și aproape 17% de vacanțe exotice. Circa 360.000 de turiști au călătorit anul trecut cu Christian Tour.
Profitul brut estimat al companiei pentru anul 2023 s-a ridicat la aproximativ 20 milioane lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru anul în curs, compania estimează o creștere de 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul trecut, scrie News.ro.
Anul trecut, compania a făcut o serie de investiții în agenții și platforme de rezervări, valoarea acestora ridicându-se la 2,03 milioane lei. De asemenea, a deschis 13 noi agenții în București și în țară, ajungând la un total de 43 de sedii proprii Christian Tour și 10 francize.
”După pandemie, românii călătoresc tot mai mult și își alocă bugete tot mai mari pentru vacanțe și relaxare, fapt care s-a reflectat într-o creștere semnificativă a veniturilor noastre din vânzări în 2023. Creștem în continuare, ne extindem în țară și peste granițe, prin numeroase parteneriate, ne dezvoltăm platformele de rezervări, facem numeroase investiții la nivel de grup”, spune Cristian Pandel, CEO & Președinte Christian Tour.
Ca procent din vânzările tour operatorului în anul 2023, sejururile în afara țării au reprezentat 49%, circuitele culturale peste 9%, vacanțele exotice aproximativ 17%, călătoriile individuale peste 9%, călătoriile interne peste 10%, iar serviciile turistice pe zona corporate și bilete de avion, în jur de 6%.
Cele mai populare destinații sunt Antalya, Creta, Rodos și Mallorca, preferate fiind pachetele turistice cu avion charter. Prețurile pentru sejururile cu avion charter variază în jurul mediei de 700 euro pe persoană.
CITEȘTE ȘI Aeroportul București-Sud va deservi anual peste 11 milioane de pasageri. Daniel Băluță: Nordul orașului a devenit victima propriului succesO altă divizie nouă pe care tour operatorul mizează pentru 2024 este divizia de lux, care va activa sub brandul “Travel Like a Star” și care va avea deschise două puncte de lucru (unul în nordul capitalei – în Piata Charles de Gaulle - și unul la sediul central, din Piața Alba Iulia) pentru clienții exigenți, cu bugete mari de călătorii.
”Din informațiile și din vânzările noastre, vedem că turismul urmează acum un trend ascendent. Oamenii își doresc din nou să călătorească și cumpără una, două sau trei vacanțe anual. Destinațiile vedetă rămân cele obișnuite, cum ar fi Turcia, Grecia, Spania, Egipt sau Bulgaria, dar avem tot mai multe cereri și pentru destinații exotice, cum ar fi Vietnam, Thailanda, Japonia, Argentina sau Costa Rica. Călătorii noștri caută experiențe autentice, excursii de grup, activități care aduc bucurie și creează amintiri, cu obiective culturale și gastronomice, interacțiuni cu oamenii locului, descoperirea specificului acestuia”, adaugă oficialul Christian Tour.
Christian Tour avea, la 31 decembrie 2023, un număr de 237 salariați.
Membră a Christian Tour Holding, Christian Tour este cea mai mare agenție de turism din România, deținută de frații Cristian și Marius Pandel.
Agenția dispune de propria flotă de autocare și contractează avioane în regim charter de la furnizori specializați sau de la compania aviatică AnimaWings, de asemenea membră a grupului. Din divizia de travel a grupului face parte și cel mai cunoscut brand mondial în turism – Tui, prin German Turistik deținătoarea francizei Tui Travel Center în Romania.