Asigurătorul chinez Anbang a majorat, din nou, oferta pentru preluarea Starwood, la 14 miliarde de dolari

Asigurătorul chinez Anbang a majorat, din nou, oferta pentru preluarea Starwood, la 14 miliarde de dolari
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 28 mar 2016

Asigurătorul chinez Anbang Insurance Group continuă lupta pentru achiziționarea Starwood Hotels & Resorts Worldwide, deși lanțul hotelier a încheiat, săptămâna trecută, un nou acord de preluare cu Marriott International, transmite Bloomberg.

Anbang, alături de un grup de companii al căror nume nu a fost menționat, a majorat oferta de preluare făcută Starwood, de la 72 de dolari pe acțiune la 82,75 de dolari pe acțiune. Astfel, suma totală oferită pentru achiziționarea companiei ar urma să fie de circa 14 miliarde de dolari.

Urmărește-ne și pe Google News

Spre comparație, cea mai recentă ofertă făcută de Mariott este de 79,5 dolari pe acțiune.

Competiția pentru cumpărarea Starwood a început luna aceasta, după ce Anbang a făcut o ofertă de preluare lanțului hotelier, deși acesta încheiase deja un acord în acest sens cu Marriott.

Agenții: Exploziile din Bruxelles vor reduce cu 10-20% fluxul de turiști români în Europa în următoarele două săptămâni CITEȘTE ȘI Agenții: Exploziile din Bruxelles vor reduce cu 10-20% fluxul de turiști români în Europa în următoarele două săptămâni

În noiembrie anul trecut, Marriott International a anunța că va achiziționa Starwood pentru 72,08 dolari pe acțiune, echivalentul a 12,2 miliarde de dolari, în urma tranzacției urmând să fie creat cel mai mare lanț hotelier la nivel mondial. Tranzacția a fost aprobată de acționarii ambelor companii.

Luna aceasta, Starwood a anunțat că intenționează să renunțe la acordul cu Marriott și să accepte oferta de preluare făcută de un grup de companii, condus de asigurătorul chinez Anbang Insurance Group, de 78 de dolari pe acțiune, echivalentul a 13,2 miliarde de dolari.

Marriott nu a abandonat competiția și a majorat propria ofertă la 79,5 dolari pe acțiune, echivalentul unei sume totale de 13,6 miliarde de dolari. Oferta a fost acceptat de Starwood, cele două companii încheind, săptămâna trecută, un nou acord. Tot atunci, cele două părți au covenit ca, în situația în care Starwood va decide să renunțe la noul acord și va accepta o ofertă venită din partea altor companii, aceasta să plătească suma de 450 de milioane de dolari către Marriott, peste suma de 400 de milioane de dolari stabilită în noiembrie.

Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, alte mărci fiind St. Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Four Points by Sheraton, Aloft și Element.

Primul hotel Sheraton din România a fost deschis în București în august 2015, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel, firmă controlată indirect de omul de afaceri Radu Dimofte, care mai deține și hotelurile Ramada Parc și Ramada Plaza, tot din București.

Hotelul din București are 270 de camere, dintre care 27 apartamente executive și un apartament prezidențial, un centru de fitness, precum și zece săli de conferințe care pot găzdui împreună până la 1.400 de participanți.

Lanțul Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
anbang
marriott international
starwood
preluare
sheraton