Omul de afaceri Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines, afirmă că paradigma ”scump și prost” raportată la turismul românesc nu este „corectă în integralitate”, el admițând că litoralul românesc este scump în anumite perioade, dar arătând că, în acest context, „dacă e cerere și se plătesc prețurile respective, astea sunt prețurile corecte”. El mai spune că, în ceea ce privește litoralul românesc și atragerea turiștilor străini, lupta e pierdută, cel puțin deocamdată”.
„Turismul românesc are... trăim într-o paradigmă de scump și prost, ceea ce nu este corect în integralitate. Sigur că avem zone și așa. Mamaia și litoralul mi se par că sunt scumpe câteodată. La weekend, în august, dar așa e cererea. Dacă vrem Mamaia în aprilie sau în mai, e foarte ieftin, e mult mai ieftin decât în Bulgaria. Ideea este că toată lumea se uită la weekend și în august. (...) Chestia cu prețurile, dacă e cerere și se plătesc prețurile respective, astea sunt prețurile corecte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ne place nu ne place, nu suntem obligați să facem. Toată lumea la weekend, în august să se ducă la mare, la fel cum e Revelionul în Poiana Brașov sau la Sinaia sau Predeal. Dar astea sunt niște ștampile puse și care nu sunt corecte pentru toate anotimpurile și pentru toate stațiunile. Trebuie să luptăm cu ele, în sensul să dovedim că avem și altceva, și avem altceva”, a declarat Dragoș Anastasiu, la Prima TV.
El a dat ca exemple zonele sălbatice, izolate, precum Delta Dunării, dar și Transilvania, Bucovina, Maramureș, Banatul Montan, Țara Făgărașului sau Țara Loviștei.
Anastasiu a mărturisit că a discutat cu oameni din domeniul turismului, iar România este „top” în ceea ce privește cluburile, el spunând că unul dintre aceștia i-a spus că la Mamaia cluburile sunt „peste Ibiza”.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist financiar XTB România: Este posibil ca leul să piardă teren în raport cu dolarul american, dar are un atuu în acest context. Metalele prețioase devin mai scumpe pentru investitoriReferitor la turismul de tip „sun and beach”, de litoral, România se „luptă cu morile de vânt”; iar „lupta e pierdută, cel puțin deocamdată” în ceea ce privește atragerea turiștilor străini.
El spune că branduri precum Dracula, Untold, trebuie folosite, în paralel cu definirea unei viziuni și a unei strategii pentru turismul românesc.