O agenție de turism din Deva a fost amendată cu suma de 75.000 de lei după ce o familie de români care a cumpărat o vacanță într-un hotel de patru stele din Zakhyntos (Grecia) a reclamat că în cameră era mucegai, iar hotelul era sub standardul de patru stele plătit. Judecătorul a menținut sancțiunea, dar sentința nu este definitivă.
O familie de români care a mers în vara anului 2022 în vacanță în Zakhyntos (Grecia) a depus plângere la Protecția Consumatorului după ce a cumpărat un sejur la un hotel de patru stele, iar „condițiile din acest hotel nu erau nici pe departe cele ale unui hotel de patru stele”, arată Adevarul.
Familia de români a reclamat: mucegai în cameră, faianță spartă în baie, mizerie în cameră și în baie, camere neaerisite, lipsa aerului condiționat, lipsa plaselor (împotriva insectelor) de la ferestre, dulap de haine neconform, lipsa prosoapelor, lenjerie de pat îmbâcsită, lipsa dotărilor aferente, „nefiind îndeplinite condițiile standard pentru un hotel de categoria celui de patru stele”.
În plângerea făcută, turistul a arătat că a contactat agenția și „deși i s-a promis că problema se va rezolva, reprezentantul agenției a ales, la un moment dat, să nu mai răspundă la telefon”.
În urma reclamației depuse la Protecția Consumatorului, agenția de turism a promit două amenzi în valoare totală de 75.000 de lei pentru că: „nu a depus eforturile necesare soluționării favorabile a cerințelor pertinente ale consumatorului, acțiune ce ar încălca exigențele diligenței profesionale” și „a făcut publicitate unui hotel partener fără să se asigure că acela îndeplinește condițiile categoriei de clasificare promovată, faptă considerată practică comercială incorectă”.
Contestația agenției de turism
Procesul-verbal a fost contestat de agenția de turism în instanță. Agenția a reclamat că, deși i s-a cerut să prezinte o serie de documente „în momentul în care reprezentantul societății, i-a predat comisarului punctul de vedere și documentele care dovedesc temeinicia celor susținute, inclusiv certificatul de clasificare menționat anterior, reprezentantul intimatei (n.r. Protecției Consumatorului) a precizat că petenta va fi sancționată contravențional, cu toate că nu citise apărările formulate în scris și nici nu analizase înscrisurile depuse”.
„Intimata nu a urmărit niciodată să analizeze și să soluționeze în mod obiectiv reclamația, ci a decis sancționarea contravențională chiar din momentul primirii reclamației”, a reclamat agenția de turism. Firma amendată a mai arătat că turistul care a depus reclamația este antrenor de Taekwondo, fiind fostul antrenor al copiilor unei comisare de la Protecția Consumatorului.
Sancțiunile, menținute de instanță
Judecătoria Deva a respins cererea de chemare în judecată, menținând sancțiunile în valoare de 75.000 de lei aplicate de Protecția Consumatorului.
„Întrucât nu s-a făcut dovada existenței unei alte situații de fapt decât cea menționată în procesul verbal de contravenție și nu se poate reține existența vreunei cauze de nulitate absolută a procesului verbal contestat, instanța constată că forța probantă a acestuia nu a fost înlăturată, el bucurându-se în continuare de prezumția de legalitate și temeinicie instituită de lege în favoarea sa. Astfel, instanța reține, faptul că, din probele administrate în cauză (înscrisurile depuse de părți și declarația martorului audiat), nu rezultă că petenta nu a săvârșit faptele pentru care a fost sancționată”, se arată în sentința Judecătoriei Deva, care nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.