O agenție de turism se bucură să statul va face controale de tip mistery în hoteluri. Alți turoperatori sunt tranșanți: încă o metodă prin care angajați incompetenți vor veni să doarmă, să bea și să mănânce pe banii statului

O agenție de turism se bucură să statul va face controale de tip mistery în hoteluri. Alți turoperatori sunt tranșanți: încă o metodă prin care angajați incompetenți vor veni să doarmă, să bea și să mănânce pe banii statului
scris 29 apr 2019

Una din prevederile Legii Turismului, trimisă de Guvern la Parlament pentru aprobare, care se referă la posibilitatea inspectorilor în turism de a verifica firmele fără a se identifica în prealabil, pretizând că sunt turiști, este întâmpinată cu bucurie de Eximtur, una dintre agențiile de turism care vând cele mai multe vacanțe intern, specializată și în business travel. Lucia Morariu, proprietara Eximtur, spună că până acum era nevoită să apeleze la firme private care făceau pe bani mulți astfel de controale și speră ca această măsură să fie bine implementată de Ministerul Turismului, astfel încât să fie controlată cu adevărat calitatea servirii, și nu cartoane și proceduri învechite, cum se întâmpla până acum, când ajungeau în hoteluri reprezentanți ai ministerului.

Eximtur este unul dintre puținii operatori de turism, agenție sau hotel de acord cu Mistery Guest, pentru că majoritatea acestora nu agreează măsura, susținând că aceasta este încă o metodă prin care angajați incompetenți ai ministerului vor veni să doarmă, să bea și să mănânce în hoteluri gratis, pe banii statului.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit proiectului de lege a Turismului, inspectorul, în calitate de ”Mistery Guest/ Client Misterios”, nu va fi obligat să se legitimeze, urmând să verifice o unitate turistică doar ca vizitator. Abia la finalul controlului pe ascuns, proprietarul hotelului sau pensiunii se va putea trezi cu rezultatul actului de control, fără a fi consultat cu privire la presupuse nereguli constatate.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Reprezentanții Eximtur, agenție cu peste 350.000 de clienți anual, se bucură de apariția controalelor tip mystery shopping și se oferă să facă parte din proiectul pilot.  "Dacă va fi bine implementată, va fi o adevărată măsură modernă de control. Sperăm ca în loc de a controla doar cartoane și proceduri învechite, se va controla cu adevărat calitatea servirii. În anii trecuți, companii specializate ne ofereau acest tip de control pe bani mulți. Este de apreciat ideea ca funcționarii publici, plăți din taxele noastre să facă acest tip de control, cu rezultat de a crește în mod real calitatea servirii clienților", spune pentru Profit.ro Lucia Morariu.

Legea turismului: Hotelierii vor fi controlați de inspectori care se vor da drept turiști. Pentru a închiria apartamente pe site-uri specializate precum Airbnb, proprietarii vor trebui să se înregistreze la minister CITEȘTE ȘI Legea turismului: Hotelierii vor fi controlați de inspectori care se vor da drept turiști. Pentru a închiria apartamente pe site-uri specializate precum Airbnb, proprietarii vor trebui să se înregistreze la minister

Ea crede că este nevoie ca acest control să fie aplicat tuturor operatorilor economici care desfășoară, cu sau fără licență, activități supuse licențierii de agenție de turism, inclusiv agenții la stradă sau în mediul online. Pâna acum, erau controlate mai mult agențiile fizice.

Potrivit șefei Eximtur, abordarea atr trebui să fie una preventivă și proactivă, cu scopul de a educa atât personalul de servire, cât și clienții. Scopul controalelor nu ar trebui să fie exclusiv de a aplica amenzi acelora care și pot plăti amenzi. "Să fie controlați toți, mari, mici, mijlocii, după reguli echidistante și controlorii să fie în măsura să transmită sugestii aplicabile, să dea consultanță reală industriei. Controlul să fie orientat și spre nevoile personalului de servire, să afle dacă acesta este corect plătit, pe carte de muncă, cu taxe și impozite plătite de angajator, asftel încât să fie capabil să acorde consultanță de călătorie în condiții de calitate. Cum poți cere angajatului să servească clientul cum trebuie dacă el este plătit parțial la gri?"

viewscnt
Afla mai multe despre
turism
controale
mystery shopping
eximtur