În topul destinațiilor favorite ale românilor în 2020, România s-a clasat pe locul întâi cu 55% din numărul total de rezervări, urmată de Marea Britanie cu 15% din totalul rezervărior și de Germania (8%), Italia (6%), Spania și Franța cu 4%.
”Anul 2020 a fost un an atipic, dificil și neobișnuit, el a schimbat modul în care trăim, muncim precum și multe din valorile pe care le credeam importante. Atât sănătatea oamenilor cât și activitatea din toate industriile au fost influențate în principal în mod negativ de pandemia coronavirus. Industria turismului nu a făcut excepție, aceasta fiind una din cele lovite în plin de temutul virus și de restricții. Cu toate acestea, comparând perioada 2020 cu cea din 2019, rezervările din România în alte țări au scăzut cu 33%, un procent mult mai mic decât cel anticipat de industrie”, arată agenția de turism online eSky, care a făcut o analiză legată de trendurile din 2020, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, în topul destinațiilor favorite ale românilor în an de pandemie, România s-a clasat pe locul întâi cu 55% din numărul total de rezervări, călătorii adaptându-se la restricțiile impuse de guverne. Restul clasamentului conține pe locul 2 Marea Britanie cu 15% din numărul total de rezervări, pe locul trei Germania (8%), urmată de Italia (6%), Spania și Franța cu 4% iar pe locul 7 avem Belgia cu 2%, arată datele agenției de turism online eSky.
Cel mai scump bilet de avion cumpărat în 2020 de la agenția de turism online eSky a fost unul intercontinental și a costat 7.502 euro.
”Dacă anii trecuți, ne obișnuisem să avem Londra ca oraș preferat, în 2020 - București conduce detașat cu 55% dintre rezervări. El fiind urmat de Londra, anul acesta având 17% din totalul călătorilor și Iași cu 7%. Ca preferințe, orașele au fost urmate de Cluj, Timișoara, Bacău, Paris și Bruxelles. 2020 a influențat drastic viețile oamenilor dar și alegerile tipurilor de zboruri pe care le-au făcut. În comparație cu 2019, în 2020 numărul de rezervări făcute de români la zborurile naționale a scăzut cu 57%”, spun reprezentanții companiei.
Potrivit acestora, în timpul pandemiei, s-a născut o nouă tendință numită „travel bubble” ce constă în călătoria în străinătate, în țările vecine și relativ aproape de țara călătorului. Această tendință este confirmată de datele eSky prin faptul că scăderea călătoriilor intercontinentale a fost mai mare decât scăderea călătoriilor către țările de pe un continent. În 2020, călătoriile intercontinentale au scăzut cu 76%, iar cele intra-continentale cu 52%.
Din cauza pandemiei, turiștii au nevoie de un sentiment de securitate pentru decizia de a călători - atât în străinătate, cât și în țară. Numărul asigurărilor de călătorie vândute în 2020 a fost mai mic decât în 2019, dar este demn de remarcat faptul că numărul rezervărilor cu asigurare de călătorie achiziționată a crescut.
”În 2019, doar 15% din rezervări aveau asigurare de călătorie. 2020 și pandemia de coronavirus a schimbat radical situația - a fost achiziționată asigurare pentru fiecare 3 rezervări de pe site-urile web eSky”, spune Inga Wawrzyniak-Gacek, director de marketing și comunicare al eSky.
2020 a urmat trendul anilor trecuți prin scăderi ale prețurilor la biletele de avion dus-întors. Prețul mediu al unui bilet de avion în 2020 a fost în scădere cu 25% față de 2019.
Cu o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacționată de 45,5 milioane de euro, eSky este una dintre cele mai mari agenții online de turism din România. Activă pe piața locală încă din 2009, aceasta este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de piețe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât și în Europa, Asia, Australia și Africa. eSky oferă servicii complete de travel: bilete de avion, hoteluri, Zbor + Hotel (pachete dinamice), închirieri mașini și asigurări de călătorie.