ANAF nu a inițiat executări silite noi după data de 28 decembrie, termen la care a expirat facilitatea fiscală acordată de Guvern prin intermediul căreia contribuabilii au putut amâna plata obligațiilor fiscale fără să acumuleze accesorii și fără să înceapă împotriva lor procesul de executare silită. În acest interval, ANAF a încercat să îi informeze pe toți cei cu datorii, prin intermediul serviciului online SPV sau prin alte modalități, că pot accesa mecanisme de eșalonare pentru plată și pot evita astfel executarea, a declarat președintele ANAF, Mirela Călugăreanu.
Executările silite aflate în derulare la momentul instituirii facilității fiscale, în luna martie, au fost reluate, conform legii. Totodată, chiar dacă în cele circa două săptămâni care au trecut de pe 28 decembrie ANAF nu a inițiat noi proceduri de executare, va relua și acest mecanism de recuperare a datoriilor către buget.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele ANAF a ținut să clarifice și un alt aspect discutat în spațiul public, anume operaționalizarea Registrului Central Electronic pentru Conturi Bancare.
ANAF nu a inițiat executări silite noi
"Referitor la reluarea executării silite după 28 decembrie, aș vrea să vă informez că activitățile noastre de administrare fiscală au fost reluate treptat. După 28 decembrie și până în prezent nu a fost înființată nicio poprire nouă. Niciuna. Având în vedere că în această perioadă s-au derulat operațiuni specifice închiderii anului de stingere și de distribuție a plăților efectuate de către contribuabili. În cursul săptămânii trecute și în cursul acestei săptămâni, toți contribuabilii care pot beneficia de eșalonarea simplificată au primit, prin SPV sau prin alte canale de comunicare pentru cei care nu sunt înrolați în SPV, materiale informative cu privire la posbilitatea accesării eșalonării, ca alternativă la procedura de executare silită", a declarat președintele ANAF la o conferință organizată de CursDeGuvernare.ro.
Registrul Central Electronic pentru Conturi Bancare
"Pentru că aceasta este prima ieșire publică a președintelui ANAF de la începutul acestui an, aș dori să clarific două aspecte care au prezentat interes public în această perioadă. Mă refer la Registrul Central Electronic pentru Conturi Bancare și la activitatea de executare silită. În legătură cu registrul, aș vrea să subliniez că ANAF avea acces la informații privind conturile, soldurile și rulajele conturilor bancare și până acum. De mulți ani. Modificarea legislativă adoptată (referitoare la Registru - n.r.) reprezintă transpunerea unei directive europene care vizează toate statele membre ale UE. Vorbim deja despre un instrument mult mai eficient de prevenire a spălării banilor și a combaterii finanțării terorismului. Organizarea Registrului se integrează în procesul de informatizare al ANAF și de aceea legiuitorul a ales ca ANAF să organizeze acest registru. Vreau să liniștesc contribuabilii corecți, subliniind încă o dată că domeniul vizat este cel al spălării banilor și combaterii finanțării terorismului. Iar interesul din această perspectivă este atât al autorităților statelor membre UE, cât și al cetățenilor", a spus șefa ANAF.
CITEȘTE ȘI FOTO Ministerul Finanțelor își schimbă site-ulÎn urma consultărilor cu mediul de afaceri, ANAF a amânat operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare identificate prin IBAN pentru data de 11 ianuarie 2021.
Registrul cuprinde urmatoarele informații:
- datele de identificare ale contului și ale clientului titular;
- datele de identificare ale persoanelor care dețin drept de semnătură pentru conturile deschise sau pretind că acționează în numele clientului;
- datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client;
- datele de identificare ale concesionarului casetei de valori.
ANAF avea acces la conturile bancare și anterior transpunerii Directivei europene, conform Codului de procedură fiscală.
Elementele de noutate introduse sunt:
- instituțiile raportoare sunt obligate să comunice inclusiv datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client;
- instituirea obligației de raportare și pentru instituțiile emitente de monedă electronică și instituțiile de plată.