Isopan Est, companie din România producătoare de panouri termoizolante, controlată de grupul italian Isopan, va fi integrată într-un nou grup, care se poziționează deja ca lider pe piața italiană și al doilea cel mai mare producător de panouri termoizolante din Europa.
Companiile italiene Marcegaglia Steel și Manni Group au semnat un acord de asociere între diviziile de producție de panouri termoizolante și panouri pentru uși secționale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, Manni Group este acționarul principal al Isopan, cu fabrică lângă București, având unități manufacturiere și în Italia, Spania, Polonia și Mexic.
Operațiunea, implică, pe de o parte, transferul de către Marcegaglia Steel a activităților de producție din Italia, controlate de Marcegaglia Buildtech, și a unității de producție din Polonia, controlată de Marcegaglia Poland, către Isopan Spa. Pe de altă parte, Marcegaglia Steel achiziționează un număr de acțiuni pentru a ajunge la 50% din capitalul Isopan Spa, cu o cotă similară de 50% deținută și de Manni Group.
Asocierea va avea o cifră de afaceri agregată de aproximativ 500 de milioane de euro și un număr de aproape 700 de angajați.
Grupul Marcegaglia, activ în prelucrarea oțelului de peste 60 de ani, are o cifră de afaceri de 9 miliarde de euro, 7.500 de angajați, 36 de fabrici pe 4 continente și 6,5 milioane de tone de oțel prelucrate în fiecare an. Grupul a investit în H2GS, prima oțelărie din lume cu emisii zero.
CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Când va fi redeschis cazinoul din Constanța și cum va arăta interiorulIsopan Est, companie producătoare de panouri termoizolante, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 94,5 milioane de euro și o producție de 3,91 milioane de metri pătrați de panouri termoizolante, cantitate în creștere cu 12% față de anul precedent.
În 2023, piața de profil din România a avut o valoare totală de 246,18 milioane de euro, fiind produse în total 11,09 milioane de metri pătrați de panouri. Isopan Est are o cotă de piață de 23,6% pe segmentul producție, fiind lider al pieței.
CITEȘTE ȘI ANAF derulează un program de conformare voluntară în domeniul serviciilor de înfrumusețarePe segmentul de producție a realizat 3,91 milioane de metri pătrați de panouri sandwich în 2023, în creștere cu aproape 12% față de anul precedent. Din această cantitate, circa 2,6 milioane de metri pătrați de panouri au fost comercializate pe piața internă, o creștere de 23,8% față de 2022.
De asemenea, aproape 1,3 milioane de metri pătrați au mers la export.
CITEȘTE ȘI Acordurile pentru ieșirea din afaceri în domeniul securității cibernetice israeliene au crescutPlanul de investiții al companiei prevede alocarea a 5 milioane de euro pentru 2023 și 2024, ca și lansarea unor produse noi pentru piața din România. Anul trecut a fost finalizată o investitiție de un milion de euro în noul produs al Isopan, FORTELIA, și a fost demarată investiția în extinderea capacităților de stocare a materiilor prime, un nou depozit de produse chimice cu o sală de amestec specială pentru dezvoltarea de noi soluții sau tipuri de spumă, concomitent cu implementarea SAP.
Grupul italian Isopan este prezent în România din 2007. Are sediul în Verona și este prezent în Italia cu două unități de producție, la Frosinone și la Verona.