Winnow Holdings, un startup britanic fondat în urmă cu 5 ani de un fost analist financiar la BNP Paribas și care furnizează industriei alimentare, inclusiv restaurantelor, soluții tehnologice pentru a reduce deșeurile alimentare și, implicit, costurile, testează și piața din România, deschizându-și un birou pe piața locală.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Startup-ul este susținut de fondul de investiții Seedcamp din Londra.
La acest moment, startup-ul, cu sediul tot în Londra, operează în circa 20 de țări.
CITEȘTE ȘI Retailerul low-cost japonez cu cea mai rapidă expansiune, ajuns în 5 ani la afaceri de aproape 2 miliarde dolari datorită prețurilor reduse, a intrat în România pentru a deschide peste 40 de magazineFirma își promovează afacerea arătând că deșeurile alimentare costă industria ospitalității peste 100 de miliarde de dolari anual, iar bucătăriile pot pierde până la 20% din produsele alimentare achiziționate, adesea echivalente cu profitul net total, deoarece nu dispun de instrumentele necesare pentru măsurarea și gestionarea precisă a deșeurilor.
Pe acest considerent, firma britanică furnizează o tabletă cu ecran tactil prin care este indicat, printre altele, costul alimentelor aruncate.
Pentru biroul din România, Winnow a asigurat o investiție inițială de circa 10.000 euro.
CITEȘTE ȘI Un nou grup de aproape 20 de CEO și vicepreședinți de mari concerne japoneze vine în România. În ianuarie nu au avut cu cine discuta, negăsind niciun premier la Guvern. LISTA companiilorFirma a fost înființată de Kevin Duffy în mai 2013, acesta lucrând anterior la compania britanică de consultanță Capco și la BNP Paribas.
Ultimele date indicau că risipa alimentară s-a dublat la nivel european și își continuă creșterea, pentru România cifrele Ministerului Agriculturii indicând aproximativ 5 milioane de tone de deșeuri alimentare generate anual, cea mai mare parte de către consumatori. Un sfert din cantitatea de deșeuri alimentare este mâncare gătită, 22% fructe, 21% legume, 20% pâine/produse de panificație, 11% lapte și produse lactate, 1% produse din carne și 1% alte alimente.
Aproximativ 50% dintre români cheltuiesc circa 40% din venitul lunar pentru asigurarea hranei. Din punct de vedere financiar, având în vedere că cele mai mari pierderi sunt la nivelul gospodăriilor (consumatorilor din mediul urban), în România pierderile la nivelul sectorului de consumatori sunt de 3 – 4 ori mai mari, comparativ cu alte state europene unde procentul cheltuit lunar din venitul mediu este mult mai mic (ex.: Franța – 14 % , Elveția – 10 %).