În 2018, în România, piața serviciilor de training, team building și consultanță în resurse umane au atins 20 milioane euro, în creștere cu 30% față de anul precedent.
Ca tip de servicii, cea mai mare pondere au avut-o anul trecut programele de training, în comparație cu 2017, când cele mai multe companii au solicitat team building-uri, arată datele companiei HPDI (Human Performance Development International).
Cele mai multe cereri pentru sesiuni de training, coaching, team building etc. au venit din partea companiilor din București, urmate de cele din Cluj-Napoca și Timișoara.
În 2018, cele mai multe cereri de servicii de training și consultanță în resurse umane au venit de la companii din domeniile: producție, IT&C și bancar. În ce privește programele de team building, clasamentul clienților în funcție de industrie este condus de jucătorii din segmentul bancar, urmați de companiile din IT&C și de cele cu activități în producție. Companiile care au solicitat acest tip de programe și-au variat cerințele, în 2018. Tot mai multe au început să apeleze la
team building-uri care includ activități de stimulare a lucrului în echipă și nu reprezintă doar ieșiri în grup. De asemenea, s-a majorat și ponderea trainingurilor de soft skills, care stimulează capacitatea de comunicare, cooperare și inovație.