Vânzările retailerului elen de jucării și decorațiuni Jumbo pe piața românească și-au adâncit puternic declinul în luna noiembrie, pe fondul restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Astfel, după o scădere de 1,6% în octombrie, vânzările Jumbo în România s-au prăbușit în noiembrie cu 20%.
Clienții au acces în magazine doar dacă demonstrează, prin certificatul verde, că sunt vaccinați sau recent vindecați de Covid-19. În octombrie, compania anticipa că impunerea acestor condiții pentru accesul în magazine va conduce la o scădere de două cifre a vânzărilor în următoarele luni.
Jumbo a trecut pe scădere în România în luna octombrie, după ce, de la începutului anului, piața locală înregistrase cea mai bună evoluție la nivel de grup.
Vânzările Jumbo au scăzut abrupt și în Bulgaria, declinul consemnat de retailer în această țară accentuându-se la 40% în noiembrie, de la 23% în octombrie.
"Tendința descendentă observată în Bulgaria și România în luna noiembrie ar putea implica o scădere dramatică și în decembrie, în contextul în care situația probabil că nu se va schimba până la sfârșitul anului, iar scenariul unui lockdown total în aceste țări rămâne posibil", potrivit Jumbo.