Retailerul suedez de haine și accesorii H&M și-a majorat afacerile din România în prima jumătate a anului fiscal, după o revenire puternică a vânzărilor în trimestrul al doilea, în pofida reducerii numărului de magazine din rețeaua locală, relevă date analizate de Profit.ro.
Vânzările H&M în România au crescut de peste două ori în trimestrul al doilea (perioada 1 martie-31 mai) comparativ cu intervalul similar al anului trecut, până la 542 milioane de coroane suedeze (53,27 milioane euro).
Vânzările au avansat cu 102% exprimate în coroane (+120% în lei), de la 268 milioane de coroane în trimestrul al doilea din 2020.
CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din RomâniaCreșterea vine după un declin anual de 18% (-13% în lei) înregistrat în primul trimestru.
Retailerul suedez a închis un magazin pe piața locală în intervalul analizat, rămânând cu o rețea de 56 de unități.
La nivelul primului semestru fiscal, între 1 decembrie 2020 și 31 mai 2021, vânzările H&M în România s-au majorat cu 19% (+27% în lei), la 1,046 miliarde de coroane (102,8 milioane euro).
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorPe plan internațional, retailerul suedez a raportat vânzări de 86,57 miliarde de coroane (8,5 miliarde euro) după prima jumătate a anului fiscal curent, în creștere cu 4% comparativ cu vânzări de 83,6 miliarde de coroane cu un an în urmă.
Profitul net s-a situat la 2,2 miliarde de coroane (216 milioane euro), față de pierderi de aproape 4 miliarde de coroane în primul semestru al anului fiscal anterior.