Vânzările de produse personale de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri și cosmetice) vor scădea cu 23% în acest an, până la 217 miliarde de euro, din cauza pandemiei de coronavirus, acesta fiind primul declin de după 2009 și totodată cea mai mare scădere înregistrată vreodată, a anunțat miercuri firma de consultanță Bain & Company, transmite Reuters.
Declinul preconizat de Bain, care vine în pofida unei reveniri puternice a vânzărilor de produse de lux în China, este în zona inferioară a intervalului cuprins între 20% și 35%, prognozat de aceeași firmă de consultanță în luna mai a acestui an. Acest lucru se datorează unei reveniri peste așteptări a vânzărilor de produse de lux în cursul verii, când măsurile de izolare au fost ridicate în întreaga lume iar magazinele care comercializează poșete, haine, bijuterii și ceasuri de lux au fost redeschise. Cu toate acestea, cel de-al doilea val de infecții cu coronavirus care a apărut în Europa și SUA începând din octombrie a condus la noi restricții și închideri de magazine. În plus, incertitudinea provocată de alegerile prezidențiale din SUA a afectat și ea încrederea consumatorilor, scrie Agerpres.
Singura veste bună pentru producătorii de articole de lux este China, unde vânzările au crescut cu 45%, până la 44 miliarde de euro în acest an. Potrivit analiștilor de la Bain, China este pe cale să devină cea mai mare piață din lume pentru produsele de lux în 2025, pe măsură ce consumatorii chinezi înstăriți vor călători mai puțin și vor cheltui mai mult acasă.