Vânzările Carrefour în România au crescut anul trecut, la aproape 2,36 miliarde de euro, în pofida unei performanței slabe în ultimul trimestru, pe fondul restricțiilor de acces în marile centre comerciale.
Grupul francez spune că a fost “penalizat” în România din cauza expunerii sale la hipermarketuri situate în centre comerciale, unde accesul a fost permis doar persoanelor vaccinate începând cu luna octombrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările retailerului au scăzut cu 3,3% în termeni comparabili în trimestrul al patrulea raportat la perioada similară din 2020, până la 631 milioane de euro (TVA inclus), după un avans de 5,5% în precedentele trei luni.
La nivelul întregului an, vânzările Carrefour pe piața locală au urcat cu 2%, de la 2,327 miliarde de euro la 2,358 miliarde de euro.
Vânzările nete au atins 2,092 miliarde de euro, în creștere cu 1,3% de la 2,065 miliarde de euro în 2020.
La finele lunii decembrie, rețeaua Carrefour în România cuprindea 365 de magazine, din care 43 hipermarketuri și 188 supermarketuri.
Retailerul francez a raportat vânzări brute de 81,24 miliarde de euro la nivel internațional anul trecut, în creștere cu 2,3% în termeni comparabili (excluzând impactul variației prețurilor la carburanți și efectele de calendar). Vânzările nete au avansat cu 3,2%, de la 70,72 miliarde de euro în 2020 la 72,96 miliarde de euro.
Profitul operațional a crescut cu 7,7%, până la 2,27 miliarde de euro, susținut, în principal, de performanțele robuste pe piața franceză.
Carrefour operează peste 11.700 de magazine în Europa, din care circa jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 13.900 de magazine în total la finele anului trecut.