Unilever a anunțat că achiziția Betty Ice a fost finalizată, după semnarea acordului celor două părți în ianuarie 2018, în condițiile în care Consiliul Concurenței din România a aprobat acordul în baza angajamentelor asumate.
În octombrie, Consiliul Concurenței a anunțat că Unilever propune să retragă între 3.000 și 5.500 de vitrine frigorifice amplasate în spațiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerțului tradițional, pentru a putea prelua Betty Ice, cel mai mare producător autohton de înghețată.
Măsura propusă urmează să fie menținută pentru sezoanele de înghețată 2019 și 2020.
Unilever estimează că retragerea numarului de vitrine frigorifice asumat față de Consiliul Concurenței va avea drept rezultat o reducere între 3-8% a cotei de piață combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul înghețatei impuls (cornet și pe băț) comercializată prin canalul tradițional, reducând această cotă valorică de piață în jurul pragul de 40%, așa cum este aceasta calculată de către Consiliul Concurenței și raportată la nivelul anului 2017.
În aprilie, Consiliul Concurenței a anunțat că analizează tranzacția prin care Unilever South Central Europe preia compania Betty Ice, iar de atunci nu a mai comunicat nimic pe această temă.
Acordul dintre cele două companii a fost anunțat de Profit.ro la finalul lunii ianuarie.
Betty Ice, pe piață din 1994, afacere fondată și deținută de omul de afaceri sucevean Vasile Armenean, a înregistrat în 2016, conform ultimelor date, o cifră de afaceri de 126 de milioane de lei, în creștere cu 10,5% față de anul anterior. Profitul s-a cifrat la 23,3 milioane de lei.
Unilever (producătorul săpunurilor Dove, al ceaiurilor Lipton și înghețatei Magnum) este prezent în peste 100 de țări, are circa 163.000 de angajați, iar pe piața românească activează din anul 1995.
Unilever South Central Europe coordonează din București operațiunile în șapte țări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia și Republica Moldova.