Undă de șoc în streaming: SUA acuză Amazon că a înșelat milioane de clienți

Undă de șoc în streaming: SUA acuză Amazon că a înșelat milioane de clienți
scris 21 iun 2023

Comisia Federală pentru Comerț (FTC) din Statele Unite a acuzat Amazon că a înșelat milioane de consumatori să plătească, fără consimțământul lor, pentru serviciul de livrări premium din care face parte și Prime Video, platforma de streaming a companiei, relatează Reuters.

FTC a depus o plângere într-o instanță federală din Seattle în care acuză că „Amazon a înșelat cu bună-știință milioane de consumatori să se înscrie fără să știe la Amazon Prime”, arată Hotnews.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Ciolacu a transmis marilor lanțuri de magazine să reducă jumătate de an, de bunăvoie, prețurile la alimente de bază, pentru ca Guvernul să ajungă la ținta inflației de 8%. Consiliul Concurenței va urmări CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ciolacu a transmis marilor lanțuri de magazine să reducă jumătate de an, de bunăvoie, prețurile la alimente de bază, pentru ca Guvernul să ajungă la ținta inflației de 8%. Consiliul Concurenței va urmări

Autoritatea de reglementare americană spune de asemenea că Amazon a folosit tehnici „manipulative, coercitive și înșelătoare” pentru a-i păcăli pe clienții săi să își reînnoiască abonamentele de tip Amazon Prime prin folosirea unor interfețe de tip „dark pattern”.

Acestea sunt cunoscute sub denumirea respectivă din cauza faptului că îi manipulează pe consumatori să plătească pentru bunuri și servicii pe care nu și le doresc sau care sunt vândute la prețuri mai mari decât cele afișate.

Amazon oferă prin abonamentele sale Prime livrări rapide și gratuite în întreaga lume, precum și diferite reduceri de prețuri pentru bunurile și serviciile sale.

Coca-Cola cumpără Finlandia CITEȘTE ȘI Coca-Cola cumpără Finlandia

Abonații din Statele Unite plătesc în general 139 de dolari pe an pentru serviciul care are un rol important în volumul de vânzări al companiei fondate de Jeff Bezos.

La nivel mondial Amazon are peste 200 de milioane de abonați la acest serviciu. Acțiunile companiei au scăzut imediat pe bursă cu 1% după anunțul făcut de FTC.

Autoritatea americană a precizat că investighează procesul de abonare și reînnoire a abonamentelor la serviciul Prime din martie 2021.

„Amazon a păcălit și constrâns oameni în abonamente recurente fără consimțământul lor”, afirmă FTC, acuzând că situația nu doar că a provocat frustrare clienților care nu s-au putut dezabona de la serviciu, ci că i-a și costat sume „semnificative” de bani.

Procter & Gamble numește un român în funcția de senior vice president pentru regiunea Europei de Sud-Est CITEȘTE ȘI Procter & Gamble numește un român în funcția de senior vice president pentru regiunea Europei de Sud-Est

Plângerea descrie cum clienții care au încercat să își anuleze abonamentul Prime au fost nevoiți să parcurgă numeroși pași până să poată face acest lucru, mulți dintre ei renunțând pe parcurs.

FTC a citat de asemenea relatăril din mass-media care au descris procesul de renunțare la Prime drept „Iliada”, într-o referință la epopeea lui Homer despre Războiul troian.

În ultimii ani Amazon a investit puternic în producția de filme și seriale pentru Prime Video, intrând pe piața de streaming alături de nume ca Netflix, HBO Max și Disney+. Mai devreme în cursul lunii iunie compania a anunțat că va lansa o versiune cu reclame pentru serviciul său de streaming, urmând exemplul concurenței.

Potrivit JustWatch, un site independent specializat în streaming, Prime Video este a doua platformă de streaming din România în ceea ce privește cota de piață, în spatele doar a Netflix. Ambele platforme au apărut la noi în 2016, cu ani înaintea concurenței.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
sua