Succesul șaormeriilor începe să pălească în România: localurile care vând șaorma sau kebab au avut rezultate mai slabe în 2016, în timp ce mititeii aduc profituri bune

Succesul șaormeriilor începe să pălească în România: localurile care vând șaorma sau kebab au avut rezultate mai slabe în 2016, în timp ce mititeii aduc profituri bune
scris 10 iun 2017

Restaurantele cu preparate cu specific turcesc nu mai au succesul de altădată în România, rezultatele financiare obținute în 2016 fiind mai slabe decât în anii anteriori. Dristor Kebap a înregistrat un profit în scădere cu 60%, în timp ce restaurantele Divan au ajuns la pierderi de peste 100.000 de euro, potrivit bilanțurilor publicate pe Ministerul Finanțelor.

Compania Dristor Kebap a înregistrat o cifră de afaceri de 17,5 milioane de lei (3,8 milioane de euro), în creștere cu 20% față de 2015, în timp ce profitul raportat s-a redus cu 60% de la 1,4 milioane de lei în 2015 la 585.923 de lei în 2016, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2016, lanțul de restaurante avea 104 angajați, la fel ca și în 2015.

Primul restaurant Dristor Kebap a fost înființat în 1999 în cartierul Dristor și prepară și comercializează șaorma, kebab sau alte produse preparate din carne.

Topul retailerilor: Kaufland rămâne lider în comerțul românesc, cu afaceri de 2,1 miliarde euro în 2016 CITEȘTE ȘI Topul retailerilor: Kaufland rămâne lider în comerțul românesc, cu afaceri de 2,1 miliarde euro în 2016

Lanțul de restaurante cu specific turcesc Divan a reușit să ajungă la o cifră de afaceri de 9,4 milioane de lei (2 milioane de euro), aproape triplă față de cea obținută în 2015.

Însă compania a înregistrat pierderi de aproape 460.000 de lei (peste 100.000 de euro).

Grupul de restaurante Divan Group, deținut de Andrei Iusut, a fost vândut unui fond de investiții turcesc la începutul anului 2017, dupa opt ani de la lansare.

Apetitul românilor pentru preparatele tradiționale a crescut anul trecut, lucru ce s-a reflectat și în profiturile celor mai cunoscute restaurant care comercializează astfel de produse.

Spre exemplu restaurantul “La Cocoșatu”, recunoscut pentru mititeii pe care îi prepară, a reușit anul trecut să obțină o cifră de afaceri de peste 5,2 milioane de lei (1,1 milioane de euro), în creștere cu 26,5% față de 2015, în timp ce profitul a crescut cu 80%, până la 1,54 milioane de lei (342.000 de euro).

Restaurantul din zona Băneasa din București avea anul trecut 45 de anagajați.

Lângă restaurantului “La Cocoșatu” se află hotelul “La Gil”, care se ocupă de organizarea unor evenimente festive de la care nu lipsesc niciodată micii tradiționali.

Firma Gil Flash Impex a obținut anul trecut o cifră de afaceri de circa 5,2 milioane de lei (1,1 milioane de euro), în creștere cu 5,6% față de 2015, însă profitul net a scăzut cu 13%, la 800.000 de lei (176.000 de euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
kebab
restaurante
mici
dristor kebap
divan
la cocosatu