Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari orașe din România (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași) este de 7.24 miliarde de lei, Bucureștiului revenindu-i 4.89 miliarde de lei. Din totalul acestei piețe, aproximativ 46% este reprezentată de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting).
45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă peste 20% dintre aceștia preferă meniurile de tip combo (mâncare+băutură/desert), relevă datele unui studiu realizat în luna ianuarie de către Hospitality Culture Institute.
Dacă specificul românesc predomină ca opțiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decat specificul. Jumătate dintre cei intervievați cheltuiesc între 30 și 50 de lei la o ieșire la restaurant.
CITEȘTE ȘI Vicepreședintele Uber confirmă lansarea în România a serviciului de livrare de mâncare Uber Eats Localurile preferate sunt, cum era de așteptat, cele în care primează calitatea și varietatea produselor. Peste 52% dintre clienți mănâncă în oraș sau comandă mâncare acasă determinați de lipsa timpului necesar gătirii.
Din totalul populației în vârstă de peste 18 ani, 87% dintre bucureșteni (81% din provincie) au luat masa în oraș sau au comandat mâncare acasă cel puțin o dată în ultimele 6 luni.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de aproximativ 800 de persoane din mediul urban cu vârsta de peste 18 ani din 5 orașe românești de referință (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași) care au luat masa în oraș în ultima jumătate de an.