Ministerul Comunicațiilor pregătește o nouă reglementare a comerțului electronic, inclusiv o Autoritate de certificare a magazinelor on-line "de încredere"

Ministerul Comunicațiilor pregătește o nouă reglementare a comerțului electronic, inclusiv o Autoritate de certificare a magazinelor on-line "de încredere"
scris 11 mar 2018

Ministerul Comunicațiilor va analiza un plan pentru o nouă reglementare a comerțului electronic, care va presupune inclusiv crearea unei Autorități de certificare a magazinelor on-line "de încredere". 

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Planul va fi pregătit în colaborare cu Deloitte, care va încasa astfel peste 2 milioane de lei.

Urmărește-ne și pe Google News

Comerțul electronic local a atins anul trecut o valoare de 2,7 miliarde euro și va trece bariera de 3 miliarde euro în 2018, apreciază experți în domeniu, conform estimărilor prezentate de Marius Costin, Country Manager PayU România, operator de plăți online.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În 2016, comenzile online s-au situat între 1,8 și 2 miliarde de euro.

DOCUMENT Propunerea oficială a Finanțelor pentru Declarația unică: Nou termen, bonusuri de 5%, impozit reținut la sursă pentru venitul din drepturi de proprietate intelectuală CITEȘTE ȘI DOCUMENT Propunerea oficială a Finanțelor pentru Declarația unică: Nou termen, bonusuri de 5%, impozit reținut la sursă pentru venitul din drepturi de proprietate intelectuală

Prin acest proiect, numit "eCom", ministerul vrea o analiză exhaustivă a legislației actuale în domeniul comerțului electronic național, o analiză de impact cu privire la necesitatea creării/desemnării unei Autorități de certificare a magazinelor online "de încredere", elaborarea unui plan de acțiuni până în 2020.

În documentele redactate de minister, comerțul electronic este indicat ca un domeniu în plină ascensiune la nivel global și european, însă cu o creștere moderată în România.

Autorii documentației citează date ale Istitutul Național de Statistică (INS) aferente anului 2014, care arată că ponderea de populație din România cu vârste între 16-74 de ani care au utilizat internetul pentru a procura bunuri și servicii de uz personal a fost de doar 15,9%, în condițiile în care media europeană la nivelul anului 2013 a fost de 30%.

Poșta lansează licitația pentru introducerea sistemului de alertare a clienților prin SMS, mișcare anunțată în toamnă de Profit.ro CITEȘTE ȘI Poșta lansează licitația pentru introducerea sistemului de alertare a clienților prin SMS, mișcare anunțată în toamnă de Profit.ro

“Această creștere modestă a înregistrat un trend fluctuant de-a lungul următorilor ani și a avut un impact semnificativ asupra sectorului de retail, asigurându-se o creștere a competitivității firmelor care activează în mediul online”, se spune în document.

În ceea ce privește comerțul electronic efectuat de către mediul de afaceri, doar 7% dintre IMM-urile din România (până la 250 de angajați) au vândut în 2014 bunuri și servicii online, iar întreprinderile mari au atins un procent de 14% pentru același an.

“Printre cauzele acestor cifre modeste se pot menționa încrederea scăzută a populației în acest tip de servicii electronice, lipsa unui cadru legal adecvat pentru gestionarea eventualelor conflicte între companii și consumatori, preocupări legate de asigurarea securității transferurilor de date și a comunicării prin mijloace electronice. Aceste probleme afectează în mod negativ dezvoltarea comerțului electronic din România cu efecte asupra fructificării potențialului de creștere economică oferită de acest tip de comerț și, nu în ultimul rând, a celui de instrument eficace de combatere a evaziunii fiscale”, se mai spune în caietul de sarcini.

ASF pierde în fața proprietarului ONIX Asigurări, căruia i-a retras avizul pentru șefia companiei în urmă cu 4 ani CITEȘTE ȘI ASF pierde în fața proprietarului ONIX Asigurări, căruia i-a retras avizul pentru șefia companiei în urmă cu 4 ani

Dezvoltarea comerțului electronic va genera beneficii concrete pentru consumatori, în sensul reducerii prețurilor, creșterii ofertei de produse si bunuri și a calității acestora, ca urmare a intensificării schimburilor transfrontaliere și a posibilității de a compara ofertele cu mai multă ușurință, se precizează în documentație.

“Odată cu măsurile de sprijin pentru acest sector, trebuie dezvoltate și instrumente eficiente de protecție a agenților economici și a consumatorilor de potențiale fraude și riscuri de securitate iar alături de măsuri tehnice concrete de facilitare a acestor măsuri de protecție, este necesară dezvoltarea unui cadru legislativ și procedural la nivelul instituțiilor guvernamentale responsabile, precum și stabilirea fundamentelor de colaborare cu instituții similare din alte state membre ale Uniunii Europene", se mai spune în document.

viewscnt
Afla mai multe despre
deloitte
consultanta
ministerul comunicatiilor
comert electronic
comenzi online