Piața locală de eCommerce va fi în acest an cu aproximativ 30% mai mare față de 2016 și va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, valoarea medie a coșului de cumpărături situându-se la aproximativ 50 de euro, iar 90% din plăți fiind în numerar. Categoriile preferate sunt Electronice și Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole și accesorii pentru copii.
”În România, estimăm că, în anul 2017, piața de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, față de 1,8 miliarde euro în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub țări precum Marea Britanie, Germania sau Franța, unde valoarea produselor achiziționate online va depăși în 2017 suma de 157 miliarde euro, 79 miliarde euro și, respectiv, 62 miliarde euro. La fel, țări precum Polonia sau Cehia sunt peste piața de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8 miliarde euro, respectiv 3,9 miliarde euro”, a declarat Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.
Pe plan mondial, valoarea cumpărăturilor online va crește la 593 miliarde de euro în 2017, față de 523 miliarde în 2016, arată estimările eCommerce Foundation, care menționează că cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au piețele din Europa de Est, cu o creștere anuală de aproximativ 21%.
CITEȘTE ȘI eMAG vinde de Black Friday bilete la evenimente și vouchere de călătorie Tarom. Nu lipsesc, din nou, mașinile și aurulPotrivit lui Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation, 75% din tranzacțiile online europene sunt realizate în țările din Europa Centrală și de Vest, primele poziții fiind ocupate de Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia.
În țările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coșului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro, categoriile preferate fiind Electronice și Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole și accesorii pentru copii.
”Pentru anul în curs, observăm că valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut foarte ușor. Nu este însă rău, asta pentru că frecvența cumpărăturilor online a crescut. Românii au început să comande online mai des, ori de câte ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face să credem că piața locală este într-o etapă de dezvoltare și de continuă maturizare”, mai spune Andrei Radu.
Anul 2017 nu a adus schimbări majore în ceea ce privește metoda de plată preferată de români, aceștia optând în continuare în procent covârșitor pentru plata ramburs. Cu toate că numărul plăților prin cardul bancar crește, media industriei rămâne, însă, la același nivel.
”În continuare, media pieței este ca aproximativ 90% din plăți să se facă numerar, odată cu primirea coletului, restul fiind tranzacții electronice, plăți prin sms sau prin transfer bancar. Bineînțeles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau în funcție de industrie, însă este clar că încă plata online nu este încă o metodă la care românii să apeleze necondiționat. Cu toate acestea, datele înregistrate în România nu ne situează neapărat la coada clasamentului european. Fiecare piață are specificul și preferințele ei. Dacă ne uităm la Polonia, metoda de plată preferată este pay by link, adică un sistem de online banking clasic mai simplicat”, adugă Andrei Radu.
În România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depășit numărul de vizite de pe desktop. iar tendința în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online.