Retailerul Brico Depôt România, controlat de grupul britanic Kingfisher, unul dintre liderii pieței de bricolaj și amenajări interioare din Europa, aplică o nouă strategie de a atrage clienți și deschide spații experimentale de tip pop-up store în 3 orașe, București, Constanța și Oradea, în care va prezenta diferite produse proprii. În primăvară, Profit.ro a anunțat că grupul britanic a majorat substanțial capitalul Brico Depôt, cu peste 150 de milioane de lei, și a asigurat colaborarea dintre Brico și Praktiker România, liderul local în clasamentul celor mai mari companii din comerțul cu mobilă, după cifra de afaceri, pe care l-a preluat în vara anului trecut, sub forma unui contract de vânzare-cumpărare de produse.
Conceptul acestor spații presupune deschiderea pe termen scurt, între 3 zile și 3 luni, a unor magazine de prezentare în zone cu trafic comercial intens.
De ce este important: Cu 15 unități și aproximativ 900 de angajați, Brico Dépôt se luptă pe piața locală cu retaileri precum Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin sau Mr Bricolage.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai este interesant: Kingfisher este cel mai mare grup de retail de home improvement din Europa și al treilea ca mărime la nivel mondial, cu 1.200 de magazine în 10 țări din Europa, având ca principale branduri de retail B&Q, Castorama, Brico Depot și Screwfix, 77. 000 de angajați și aproape 6 milioane de clienți săptămânal.
În vară, Kingfisher a cumpărat 100% din acțiunile Praktiker România.
Acțiunile au fost achiziționate de la familia Susli.
Omer Susli
În 2014, grupul german Praktiker vânduse operațiunile din România omului de afaceri turc Omer Susli, cu afaceri în domeniul construcțiilor. El a fost președinte al Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD).
CITEȘTE ȘI VIDEO După o tatonare a pieței de 10 ani, retailerul austriac XXXLutz, având ca simbol un scaun gigantic, intră în România pentru a concura IkeaRețeaua de bricolaj Praktiker România, care se ocupă și de comercializarea mobilei, a înregistrat în 2016 afaceri de 627 milioane lei (139,5 milioane euro), în creștere cu 3,3% față de anul anterior.
Praktiker România a înregistrat însă pierderi de 2,5 milioane euro, la fel ca și în 2015, după ce în 2014 a raportat un profit de peste 20,4 milioane euro.
Praktiker a anunțat în urmă cu un an că, până la finalul anului 2017, intenționează să ajungă la 20 de magazine modernizate și redeschise, din cele 27 existente la nivel național.
CITEȘTE ȘI FOTO Tarom lansează o ofertă controversată, care generează proteste. Persoane acuză operatorul de gândire învechită și sexismPraktiker are circa 1.700 de angajați.
În aprilie 2013, grupul britanic Kingfisher a cumpărat cele 15 magazine operate de Bricostore România, de la Grup Bresson, pentru 63 de milioane de lire sterline (75 de milioane de euro).