Declanșarea concedierilor de către lanțul de cafenele Starbucks a fost anunțată într-o scrisoare, transmisă angajaților de noul CEO, Brian Niccol.
Acesta a fost chemat să relanseze cel mai mare lanț de cafenele din lume, potrivit Rador.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Este prima reducere de personal la Starbucks începând din 2018, atunci fiind concediați 300 de angajați.
Niccol a fost angajat în septembrie pentru a schimba soarta Starbucks, care a înregistrat o scădere vertiginoasă a vânzărilor.

În prezent, grupul american are 361.000 de angajați, care majoritatea lucrează în peste 21.000 de cafenele din întreaga lume. Aproximativ 16.000 sunt angajați în asistența corporativă, inclusiv la sediul central din Seattle, precum și în dezvoltarea magazinelor, în prăjirea, producția și vânzarea de cafea.
Potrivit “Financial Times”, compania a cerut tuturor angajaților care lucrează la birou, să stea acasă și să lucreze în „smart working” întreaga săptămână.

Și de acasă vor afla dacă se numără printre cei care își vor pierde locul de muncă.
Printre băuturile care vor fi scoase din meniu sunt Frappuccino, Royal English Breakfast Latte și Ciocolata albă caldă.

În același timp a anunțat că va tăia 1.100 de posturi office, fără a indica dacă restructurarea va fi doar în SUA.
Simultan, va impune angajaților de top, de la nivel de vicepreședinte în sus, să vină la birourile din Seattle sau Toronto cel puțin 3 zile pe săptămână.
De acum înainte, cafenelele, terasele și toaletele vor fi rezervate doar clienților și angajaților Starbucks.

„Implementarea unui Cod de Conduită al Cafenelei este un lucru pe care majoritatea retailerilor îl au deja și reprezintă un pas practic care ne ajută să prioritizăm clienții plătitori care doresc să se bucure de cafenelele noastre sau care au nevoie să folosească toaleta în timpul vizitei lor”, a declarat Jaci Anderson, reprezentantă a Starbucks, pentru Insider.
Anderson a menționat că schimbarea va intra în vigoare pe 27 ianuarie, mai întâi pentru toate unitățile Starbucks din America de Nord. Ea a clarificat că un client este considerat oricine face o achiziție sau însoțește pe cineva care face o achiziție, arată Hotnews.ro.

Ea a împărtășit de asemenea un document intern al companiei, acesta precizând că în fiecare cafenea și pe fiecare terasă vor fi puse afișe cu noul cod de conduită.
„Spațiile noastre, inclusiv cafenelele, terasele și toaletele, sunt destinate folosirii de către clienții plătitori și partenerii noștri”, vor nota acestea.