Românii abandonează magazinele fizice și cumpără tot mai mult online. "Vorbim deja despre o piață de masă, nu de un fenomen de nișă."

Comerțul electronic din România își continuă trendul ascendent și în 2025.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Românii abandonează magazinele fizice și cumpără tot mai mult online. "Vorbim deja despre o piață de masă, nu de un fenomen de nișă."

Ultimele date relevă că un total de 74,3% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani, care au utilizat internetul în ultimele 12 luni, au comandat sau au cumpărat bunuri și servicii online, în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de anul anterior.

Datele arată și o accelerare a utilizării comerțului online în termeni absoluți: în primele trei luni ale anului 2025, aproximativ 5,9 milioane de români au realizat cumpărături online, cu aproape 800.000 de persoane mai mult decât în aceeași perioadă din 2024.

Supermarket amendat cu 110.000 de lei pentru că vindea legume și fructe pe a căror etichetă era trecută o altă țară de proveniență decât cea reală CITEȘTE ȘI Supermarket amendat cu 110.000 de lei pentru că vindea legume și fructe pe a căror etichetă era trecută o altă țară de proveniență decât cea reală

De asemenea, ritmul de creștere este mai accentuat în mediul rural decât în urban. În 2025, 70,6% dintre utilizatorii de internet din mediul rural au realizat achiziții online de bunuri, în creștere cu 3,3 puncte procentuale față de anul precedent, comparativ cu un avans de 0,5 puncte procentuale în mediul urban.

Această evoluție indică o reducere treptată a decalajului dintre cele două medii de rezidență. Creșterea numărului de cumpărători este susținută de extinderea accesului la internet și de diversificarea ofertei de produse disponibile online, inclusiv pentru comunitățile mai mici.

„Datele INS confirmă ceea ce vedem zi de zi în piață: comerțul electronic a ajuns la maturitate, iar majoritatea românilor conectați la internet au integrat acest canal în rutina lor de cumpărături.

Vorbim deja despre o piață de masă, nu de un fenomen de nișă. Comerțul electronic a devenit o soluție reală de acces la bunuri inclusiv pentru milioane de români din afara marilor orașe”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv ARMO.

SURPRIZĂ la Purcari - Victor Bostan, cel care-și leagă numele de relansarea Purcari ca marcă internațională, revine în poziția de director general CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ la Purcari - Victor Bostan, cel care-și leagă numele de relansarea Purcari ca marcă internațională, revine în poziția de director general

Potrivit analizei, comerțul online este puternic adoptat în toate grupele de vârstă active, cu ponderi de peste 80% în rândul persoanelor de 16–54 de ani, dar și cu o creștere vizibilă în segmentul 55–74 de ani. Cele mai frecvent achiziționate servicii online sunt transportul, biletele la evenimente și serviciile de cazare.

„Această evoluție arată un potențial semnificativ de creștere economică, digitalizare și eficientizare a consumului, cu beneficii directe pentru companiile românești și pentru bugetul public. Prioritatea următoarei perioade trebuie să fie crearea unui cadru fiscal și concurențial echitabil, care să susțină investițiile locale”, a mai subliniat Cristian Pelivan.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0923 +0.0003+0.01 %
1 USD4.3442 +0.0130+0.30 %
1 GBP5.7920 -0.0218-0.37 %
1 CHF5.4513 +0.0103+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite