Retailerul polonez TXM, venit în forță ca un concurent Pepco, cere brusc oprirea afacerilor din România

Retailerul polonez TXM, venit în forță ca un concurent Pepco, cere brusc oprirea afacerilor din România
scris 7 aug 2019

Retailerul cu discount de îmbrăcăminte TXM - Textilmarket din Polonia, intrat la sfârșitul anului 2015 în România și care a început atunci să deschidă magazine în ritm alert, prezentându-se drept concurent direct al unui alt retailer polonez, Pepco, a cerut brusc insolvența filialei și vorbește de încetarea operațiunilor pe piața locală, invocând pierderile ridicate.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Anul trecut, filiala din România a avut afaceri de 73,1 milioane lei, cele mai mari de la apariția pe piața locală, dar a intrat pe pierdere cu un minus de aproape 5 milioane lei, după un profit de 1,1 milioane lei în anul precedent.

Urmărește-ne și pe Google News

Filiala are peste 210 angajați. Acum, însă, și-a cerut insolvența, iar compania-mamă, aflată deja în restructurare, vorbește de încetarea operațiunilor, cu argumentul că activitatea trebuie să fie sistată deoarece a provocat fluxuri inutile de numerar și a adus pierderi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: "Nu va fi ceva similar berăriei." Firma intră în clădire de birouri și își completează activitatea cu pâine și prăjituri. Cele mai mari cifre de afaceri și profit de la lansare

Contactați de Profit.ro, reprezentanții din România ai companiei nu au răspuns până la acest moment.

Grupul TXM este proprietarul rețelei de magazine textile TXM, al doilea cel mai mare lanț de magazine de îmbrăcăminte cu discount pe piața poloneză, cu peste 330 de unități în Polonia, Slovacia, Cehia. 

Intrat în România în 2015, grupul și-a stabilit sediul la Timișoara și a deschis magazine în orașe ca Petroșani, Alba Iulia, Sighetu Marmației, Timișoara, Târgu-Mureș, Târgu Jiu, Iași. La acest moment, retailerul se prezintă pe site ca având aproape 40 de magazine, dar pe pagini de socializare sunt anunțate de către diferiți clienți închideri de magazine.

“Deschiderea fiecărui magazin de pe piața românească ne demonstează că extinderea în România a fost o decizie excelentă. Există un interes foarte mare din partea clienților pentru produsele noastre. Magazinele din România au o cifră de afaceri medie mult mai mare decât în Polonia, calculate la suprafața de vânzare, pe care o considerăm foarte bună”, declara atunci vicepreședintele TXM, Robert Kwiecień.

CONFIRMARE: FOTO O companie chineză, printre cei mai importanți furnizori de scaune de birou din China, pune la bătaie aproape 10 milioane de dolari pentru a deschide o fabrică de mobilă în România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE: FOTO O companie chineză, printre cei mai importanți furnizori de scaune de birou din China, pune la bătaie aproape 10 milioane de dolari pentru a deschide o fabrică de mobilă în România

De partea cealaltă, retailerul polonez de tip discount Pepco, aflat pe piața locală de 5 ani, a deschis la finele anului trecut încă un magazin și a ajuns la o rețea de aproape 200 de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
txm
magazine
insolventa
pepco