ANPC recomandă cumpărătorilor, la începerea perioadei reducerilor de iarnă,să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală, respectiv dacă prețul afișat este și cel facturat. Alte recomandări se referă la modul de anunțare a campaniilor de reduceri, dar și și la modul în care trebuie afișat prețul acestora, fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, afirmă directorul general al ANPC Paul Anghel.
”Consumatorii trebuie să știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională etc.), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțata sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", “lichidare”, “promotii” etc), însoțită de data de debut și de durata acesteia. De asemenea, trebuie să știe că, în cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “in limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, sfătuiesc consumatorii să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat)”, recomandă directorul general al ANPC, potrvit News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El subliniază că orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie să fie vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționașă).
”La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional”, precizează Paul Anghel.
De asemenea, ANPC sfătuiește consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace - în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc.