Tranzacția, finalizată în ianuarie, are deja o contribuție semnificativă la vânzările grupului, rețeaua Profi fiind văzută de conducerea Ahold Delhaize ca un motor de creștere în următorii ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“Suntem foarte încântați să avem Profi în familia noastră de mărci locale de renume. Vom investi intens în deschiderea de magazine în continuare, deoarece vedem cu adevărat o oportunitate pentru Profi de a crește pe viitor”, spune Jolanda Poots-Bijl, directoarea financiară a grupului.
Ahold Delhaize evaluază brandul Profi la 240 milioane de euro. Grupul a plătit 1,276 miliarde de euro în schimbul lanțului de magazine, mutare prin care și-a dublat prezența pe piața românească.
“Începând din 2026, vom relua o creștere puternică, deoarece această piață oferă numeroase oportunități, mai ales datorită modelului de afaceri al Profi și prezenței sale în zonele rurale. De aceea, aceasta este o mișcare strategică potrivită. În al doilea rând, de aceea suntem aproape de 5 miliarde de euro în vânzări în România”, a precizat Poots-Bijl într-o conferință de presă cu investitorii după publicarea raportului financiar.
Ahold Delhaize a obținut vânzări nete de 22,5 miliarde de euro în trimestrul al treilea, în creștere cu 2,2% (+6,1% la un curs de schimb constant) față de perioada similară din 2023. În Europa, vânzările au urcat cu 12,5%, la 9,6 miliarde de euro.
Profi a contribuit cu 3,6% (la un curs de schimb constant) la creșterea vânzărilor globale și cu 9,1% la vânzările din Europa.
Grupul și-a redus însă estimările privind contribuția Profi la vânzările anuale, de la o contribuție de aproximativ 3 miliarde de euro anticipată anterior la 2,8 miliarde de euro, citând impactul majorării TVA și modificările privind acordarea tichetelor de masă pentru consumatorii cu venituri mici, care au un efect negativ asupra puterii de cumpărare.















