Reducerea taxei pe valoarea adăugată de la 24% la 9% pentru alimente și băuturi nealcoolice și adoptarea Legii care interzice fumatul în spațiile închise au contribuit la creșterea brandului 5 to go, întrucât multe cafenele tradiționale au fost închise, iar oamenii au adoptat stilul de a merge cu paharul de cafea în mână, pe stradă, specific altor state europene, afirmă la Profit TV Radu Savopol, co-fondator 5 to go.
Co-fondatorul a menționat, de altfel, că scopul său nu este să-și poziționeze business-ul pe prima linie, iar chiria reprezintă încă un factor important, renunțând să închirieze un spațiu foarte bun dacă prețul este foarte ridicat.
„Am creat notorietate pe business și oamenii se deplasează 100, 200 de metri pentru a-și lua o cafea. Nu suntem de linia întâi, business-ul nu este de poziționare pe linia întâi. Dacă spațiul este bun, dar chiria este mare, nu sacrificăm business-ul pentru a fi poziționați undeva doar pentru că spațiul este foarte bun”, a adăugat Savopol.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gestionarea unei afaceri în sistem de franciză implică niște responsabilități, iar antreprenorul trebuie să se dedice în totalitate și să conștientizeze că dacă face un lucru greșit, acesta se răsfrânge asupra întregii afaceri, mai susține Savopol.
„Nu este un business pe care să-l controlezi de la biroul tău, de la alt job. Trebuie să fii acolo pentru că altfel nu ai cum. Dacă nu reușești să ai o relație bună cu angajații, dacă nu reușești să îi fidelizezi, să îi ții acolo și ai o fluctuație mare e clar că nici business-ul nu are cum să crească”, a spus acesta, adăugând că angajații trebuie să respecte programul, pentru că dacă deschizi cafeneaua cu o întârziere de jumătate de oră, ai pierdut clienții.
CITEȘTE ȘI VIDEO Fondatorul lanțului Calif, la Profit TV - Când vrei să te extinzi în afara Bucureștiului, trebuie să spui sus și tare cine ești tu. În România, un antreprenor gândește: încep astăzi și îmi iau mașină rapidÎn plus, co-fondatorul a anunțat că va lansa o platformă de e-learning pentru a pregăti online angajații, aceștia având acces la anumite cursuri de vânzări.
„Ai găsit astăzi o persoană, ai angajat-o a doua zi, adică este deja la lucru și nu mai ai timp să o pregătești. Atunci facem o platformă electronică în care pregătim angajații, ei pot să stea acasă înainte să vină la muncă și să învețe”, a explicat Savopol.
În luna octombrie, lanțul de cafenele 5 To Go, fondat de Radu Savopol și Lucian Bădilă în 2013, a ajuns la 100 de unități operate în sistem de franciză, iar până la finalul anului 2020 estimează dublarea rețelei.
CITEȘTE ȘI VIDEO Lucian Anghel, CEO EnergyPal-TimePal România, la Antreprenor de România, Profit TV: De la curățenie pentru birouri la un business de eficiență energeticăPlanurile de dezvoltare includ extinderea pe plan internațional, noi concepte, dezvoltarea gamei de produse și creșterea mediei de bon.
În luna iulie, 5ToGo a lansat primul drive thru al grupului, acesta fiind situat pe DN1 București - Brașov, în zona localității Nistorești, iar în mai a inaugurat divizia mobilă 5ToGo Mobile.